مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

قالب برگه وردپرس برای ساخت برگه اختصاصی در سایت

از امکانات بسیار کاربردی در طراحی قالب وردپرس استفاده از قالب برگه وردپرس یا Page Templates می باشد. با بکارگیری قالبهای صفحات میتوان برگه هایی ساخت که از سایر برگه های پیشفرض پوسته متمایز هستند و میتوانند علاوه بر محتوای برگه انتخابی امکاناتی متفاوت از سایر برگه ها را دارا باشند. به عنوان مثال با استفاده از قالبهای برگه میتوان چندین صفحه اصلی یا index متفاوت ایجاد کرد که هر کدام توانایی نمایش مطالب متفاوتی داشته باشند یا ساختار نمایش اجزاء پوسته در هر کدام متفاوت باشد مثلا برگه ای برای نمایش بخش وبلاگ سایت ایجاد کرد که تنها مطالب دسته ای خاص را با گرافیک متفاوت از قالب نمایش دهد یا برگه ای برای فروشگاه سایت ایجاد کرد که تنها محصولات را نمایش دهد. در این مطلب از وان اسکریپت به آموزش ایجاد قالب برگه وردپرس برای ساخت برگه اختصاصی در سایت می پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

قالب-برگه-وردپرس-ساخت-برگه-اختصاص

کد ایجاد قالب برگه وردپرس اختصاصی

برای ساخت صفحات شخصی در پوسته تنها کافی است قطعه کد زیر را در ابتدای برگه دلخواه و قبل از فراخوانی فایل header قرار دهید فایل مورد نظر را با نام دلخواه ذخیره کنید، دقت کنید نباید نام آن page.php باشد چون این اسم برای برگه های پیشفرض وردپرس کاربرد دارد. به همین سادگی برگه ای اختصاصی با نام OneScript ایجاد کردیم. برای ساخت چندین برگه تنها کافیست نام Template Name را تغییر دهید.

۱
<?php /* Template Name: OneScript */ ?>

نیاز به توضیح است که میتوانید تمام بخشهای بکار رفته در برگه اختصاصی را نسبت به قالب وردپرس اصلی (بخش های header، فوتر، ستون کناری، نحوه نمایش مطالب و …) تغییر دهید طوریکه انگار پوسته ی دیگری برای این بخش طراحی شده است. پس از ساخت قالب های برگه میتوانید آنها را از بخش ایجاد برگه جدید و انتخاب قسمت صِفات برگه در ستون کناری بر روی صفحات اعمال کنید.

1ki9gf0f

نکته جالبی که مطرح کردن آن خالی از لطف نیست این است که می توانید با این روش چندین صفحه single.php ادامه مطلب متفاوت نیز داشته باشید، حتی میتوان برگه های اختصاصی ایجاد شده را جایگزین صفحه اصلی index.php کرد و به این ترتیب امکان انتخاب چندین حالت برای صفحه اصلی سایت را در پوسته وردپرس ایجاد کرد، برای اینکار ابتدا برگه ها را ساخته سپس از بخش تنظیمات > خواندن مطابق تصویر زیر برگه هایی که دارای قالب برگه اختصاصی هستند را به عنوان صفحه اصلی و صفحه ادامه نوشته انتخاب می کنیم.

khwo7asd

کار تمام شد!

به همین راحتی می توان چندین قالب برگه اختصاصی برای پوسته وردپرس ایجاد کرد. موفق باشید.

نوشته شده در ژوئن 11, 2016 / 4,075 نمایش / کد مطلب : 14919

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 1