مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

فریم ورک فلاتر چیست؛ معرفی ۴ معماری آن

فریم ورک فلاتر چیست. Flutter جدیدترین فریمورک در دنیای توسعه اپلیکیشن موبایل است. در این مقاله به شما خواهیم گقت فریم ورک فلاتر چیست و در ادامه با مزایا و معایب آن، موانع پیشرفت آن، دلایل محبوبیت و ۴ معماری این فریمورک محبوب آشنا خواهیم شد.

فریم ورک Flutter چیست؟

چارچوب Flutter هم از یک کیت توسعه نرم افزار (SDK) و هم از کتابخانه UI مبتنی بر ویجت تشکیل شده است. این کتابخانه از عناصر مختلف رابط کاربری قابل استفاده مجدد، مانند لغزنده، دکمه‌ها و ورودی‌های متن تشکیل شده برای طراحی وب سایت است.

توسعه دهندگانی که برنامه‌های موبایلی را با فریم ورک فلاتر می‌سازند یا طراحی سایت فروشگاهی دارند، این کار را با استفاده از یک زبان برنامه نویسی به نام دارت انجام می‌دهند. دارت با سینتکسی مانند جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی تایپ شده است که بر توسعه front-end تمرکز دارد.

بدون اینکه بدانید، احتمالاً قبلاً در طراحی سایت شرکتی از برنامه‌های ساخته شده با Flutter استفاده کرده اید. چه از Alibaba خرید کرده باشید، چه یک کمپین تبلیغاتی در Google Ads اجرا کرده باشید، چه با Google Pay پرداخت کرده باشید یا از یک کوپن دیجیتال استفاده کرده باشید، احتمالاً شاهد نتایج  Flutter بوده اید.

 ۴ معماری فریم ورک Flutter

متمایزترین و منحصر به فرد ترین ویژگی در مورد فلاتر معماری و طراحی است که آن را به یک پلت فرم قدرتمند تبدیل می‌کند.

معماری فلاتر را می‌توان به‌عنوان مجموعه‌ای از لایه‌های قابل تعویض در نظر گرفت که در بالای سیستم مورد نظر فناوری قرار می‌گیرند. هر یک از این لایه‌ها به Flutter اجازه می‌دهد تا طراحی اپلیکیشن را از پلتفرم زیربنایی به چارچوب Flutter که می‌تواند توسط توسعه دهندگان هدف قرار گیرد، انتزاعی کند.

۱. پلتفرم دات
در پایه پلت فرم، جاسازی پلت فرم اجرا می‌شود و به طور مستقل برای هر سکو هدفی طراحی شده است که فلاتر روی آن اجرا می‌شود. نقش اصلی Embedder ارائه کلاس‌ها و کتابخانه‌های ضروری است که مستقیماً با سیستم هدف تعامل دارند.

۲. موتور فلاتر
در سطح بعدی سلسله مراتب فلاتر، موتور مسئول بسیاری از ویژگی‌های برجسته پلت فرم است. در قلب این موتور رندر است که رابط کاربری Flutter و ویجت‌ها را تقویت می‌کند یعنی ویژگی که شایسته نگاهی دوباره است.

۳. کتابخانه Foundation
مؤلفه‌های مرتبطی که وارد موتور فلاتر می‌شوند شامل شبکه، پشتیبانی از افزونه و فایل‌های زمان اجرا و کامپایلر برای زبان دارت هستند. سیستم‌ها و کتابخانه‌های ضروری که اجازه می‌دهند کد فلاتر قبل از ارتباط با سیستم زیربنایی – از طریق embedder  اجرا شود، در اینجا گنجانده شده‌اند.

در تعامل با موتور، بالاترین لایه در معماری Flutter خود چارچوب است. توسعه دهندگان لایه Flutter تقریباً تمام زمان خود را صرف نوشتن ورودی در آن می‌کنند، این لایه همچنین یک کوتاه نویسی راحت بین توسعه دهندگان برای ارجاع به Flutter SDK به عنوان یک کل ارائه می‌دهد.

۴. ابزارک‌های طراحی خاص

در این لایه چارچوب، ویجت‌های رابط کاربری، اجزای برنامه و رابط‌هایی قرار دارند که به ساخت برنامه‌های چند پلتفرمی‌می‌پردازند. بر حسب ضرورت، چارچوب Flutter شامل اجزای واگرای رابط کاربری هم برای استاندارد طراحی متریال گوگل و هم برای کتابخانه‌های طراحی کوپرتینوی اپل است.

چه چیزی مانع پیشرفت و استفاده همگانی از فلاتر شده است؟

هر فناوری نقاط ضعف خود را دارد، به خصوص در ابتدای پیدایش، عدم بلوغ به تنهایی و عدم اطمینان در مورد چگونگی پیشرفت چیزها با محصول جدید می‌تواند پیشگامان بالقوه را بترساند.
با این حال، همانطور که تکامل فلاتر را دنبال می‌کردیم، شاهد رشد ثابتی بودیم که به بسیاری از مسائل اولیه پرداخته شد. به عنوان مثال، شک و تردیدهای اولیه در مورد پیاده سازی Flutter برای iOS به دلیل ویجت‌هایی که به طور مداوم به روز می‌شوند، دیگر مشکلی ندارند. همچنین، قابلیت اطمینان و کارایی آن قبلاً توسط غول‌هایی مانند علی بابا و Google Ads با میلیون‌ها بارگیری و کاربر روزانه آزمایش شده است.

اما ، معایب فلاتر چیست؟

  • عدم وجود کتابخانه‌های شخص ثالث
  • پذیرش نسبتا کم دارت
  • اندازه برنامه فلوتر

محبوبیت فلاتر چقدر است؟

چه چیزی در مورد فلاتر نوآورانه، متفاوت و به سادگی بهتر اجرا می‌شود؟ بیایید ویژگی‌هایی را مرور کنیم که باعث می‌شود ابزارهای سنتی را برای ابزار جدیدتر کنار بگذارید.

  • +ویجت‌های فلاتر برای کدنویسی سریع رابط کاربری
  • + زبان برنامه نویسی دارت – ابزاری ساده و موثر که برنامه نویسان جاوا را هدف قرار می‌دهد
  • + ملایم ترین منحنی یادگیری برای شروع آسان
  • + انجمن توسعه دهندگان فلوتر برای به اشتراک گذاری دانش
  • + گوگل به عنوان تضمین پشتیبانی طولانی مدت
  • + عملکرد بارگذاری مجدد داغ برای به روز رسانی‌های آنی

کلام آخر
چارچوب Flutter فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل و کسب‌وکارها ارائه می‌کند. ساخت برنامه‌های iOS و Android با یک کد یکسان بر روی یک رابط کاربری بسیار کاربرپسند، توسعه اپلیکیشن موبایل را سریع و مقرون‌به‌صرفه می‌سازد.

در ترکیب با Perfecto، سازمان‌ها می‌توانند برنامه‌های Flutter با کیفیت بالا را به سرعت و به راحتی منتشر کنند. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر میتوانید با متخصصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

نوشته شده در نوامبر 21, 2022 / 674 نمایش / کد مطلب : 16968

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 3 =