مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

رفع برخی محدودیت های گوگل در ایران

طی ساعات گذشته با خبر شدیم که دسترسی به برخی سرویس های خاص گوگل برای ایرانی ها آزاد شده است. در حال حاضر سرویس هایی مثل Google Analytics ،Google Developers و Android Developers باIP ایران در دسترس هستند.

رفع-برخی-محدودیت-گوگل-ایران

کاربران ایرانی برای دسترسی و استفاده از برخی سرویس های گوگل همواره با در بسته مواجه می شوند. استفاده از  این سرویس ها، احتمالا به واسطه ی تحریم ها برای ایرانی ها امکان پذیر نیست. بسیاری از کاربران ایرانی برای استفاده از سرویس های چون Google Analytics مجبور بودند از آدرس های IP غیرایرانی استفاده کنند.

از دیروز خبرهای پراکنده ای از باز شدن دسترسی به برخی از این سرویس ها منتشر شده است. تا این لحظه می دانیم که سایت های Android Developers و Google Developers برای ایرانی ها در دسترس هستند. این سایت ها ابزارهایی را برای توسعه ی نرم افزاری روی پلتفرم گوگل و اندروید در اختیار کاربران قرار می دهند. همچنین از ساعاتی پیش استفاده از سرویس Google Analytics برای کاربران داخل ایران میسر شده است. این سرویس گوگل برای بررسی آمار بازدیدکننده های وب سایت ها و  تحلیل و واکاوی داده ها یشان مورد استفاده قرار می گیرد.

با این همه هنوز کاربران ایرانی نمی توانند به طور تمام وکمال از مهم ترین مشخصه های اندروید گوگل یعنی Google Now و Now on Tap بهره ببرند. همچنین سرویس هایی مثل AdSense هنوز برای کاربران ایرانی از دسترس خارج است.

باید دید که رفع این محدودیت ها تا کی دوام می آورد و اساسا سایر سرویس ها مثل Google Now هم مشمول آن می شوند یا خیر. هنوز پاسخ های کاملی برای این سوال ها وجود ندارد. طی ساعات و روزهای آینده اطلاعات کامل تری را در اختیارتان می گذاریم.

گوگل دسترسی به آنالیتیکس را برای کاربران ایرانی باز کرد

از نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۲، دسترسی کاربران ایرانی به سرویس گوگل آنالیتکس (Google Analytics) مسدود شد. اما از ساعتی قبل این محدودیت رفع شده و با آی‌پی‌های ایران می‌توان از این سرویس ارزشمند گوگل استفاده کرد.

گوگل آنالیتکس سرویس گزارش و آماردهی وب‌سایت‌ها است. مدیران وب‌سایت‌ها از طریق این سرویس گوگل می‌توانند اطلاعات جامع و ارزشمندی از میزان بازدید و رفتارهای مخاطب خود بدست آورند و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی خود را زیر نظر بگیرند. این سرویس امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران بازدیدکننده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

گوگل آنالیتکس از حدود ۴ سال پیش از دسترس کاربران ایرانی خارج شد و برای دسترسی به این سرویس باید با آی‌پی غیر از آی‌پی‌های ایرانی متصل می‌شدیم؛ اما از امروز صبح دسترسی به این سرویس برای کاربران ایرانی میسر شده است. هنوز گوگل در باره‌ی رفع این محدودیت برای کاربران ایرانی اطلاعیه‌ای صادر نکرده است و از این بابت ممکن است که این رفع محدویت موقتی یا اتفاقی باشد. با این حال امیدواریم که رفع محدودیت دائمی و عمدی باشد. در حال حاضر دسترسی به گوگل آنالیتکس از طریق وب میسر است اما نسخه‌ی موبایلی آن هنوز محدود است.

نوشته شده در می 15, 2016 / 2,761 نمایش / کد مطلب : 14560

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

23 + = 24