مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

چگونه هاست انتخاب کنیم؟

اینترنت امروزه در زندگی اکثر افراد وارد شده و درصد بالایی از جمعیت در شهر های بزرگ و کوچک از اینترنت برای رفع و رجوع نیازهای خود استفاده می کنند. این اقبال عمومی به سمت کسب و کار های آنلاین باعث می شود افراد به این فکر بیفتند که یک کسب و کار آنلاین را تأسیس و شروع به کار کنند. محصولات و یا خدمات بسیاری وجود دارند که در بستر اینترنت تقاضای زیادی دارند و به صورت آنلاین تامین می شوند. نمونه ای از این نوع محصولات فیلم های ویدیویی آموزشی است. اما محصولات و خدماتی هم وجود دارند که در بستر اینترنت قابل ارائه نبوده و از طریق دیگری با اینترنت مرتبط می شوند. در این مورد آخری باید گفت که محصول و خدماتی که این قابلیت را ندارند را می توان به صورت آنلاین معرفی کرده و راه های تماس و ارتباط با کسب و کار را در اختیار کاربران قرار دهیم.

در چنین شرایطی، دو حالت وجود دارد، یکی اینکه تا بحال سایتی را برای خودمان طراحی نکرده، و قصد داریم هرچه سریعتر چنین کاری را انجام دهیم؛ اما شاید دانش فنی یا کدنویسی نداشته باشیم.

پس در همین حالت اول هم، باز صاحبین سایت به دو دسته تقسیم می شوند:

  • کسانی که دانش کدنویسی دارند و با زبان های PHP، .NET و غیره آشنا هستند.
  • و کسانی که هیچ دانش کدنویسی ندارند.

بنابراین در این مقاله طوری مطالب را پیش خواهیم برد که به هر دو گروه از افراد، در انتخاب کمک کند.

حالت دومی هم وجود دارد و آن این است که احتمالاً خیلی زودتر از اینها یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده باشیم و در حال حاضر با مشکلات مختلفی در زمینه هاست، فضای دیسک، پهنای باند و سایر منابع و یا حتی شرکت ارائه دهنده، دست و پنجه نرم کنیم.

اولین کاری که در تأسیسیک وب سایت باید انجام دهیم ثبت دامنه است. بعد از ان بایستی یک سرور هاست برای بارگزاری فایل های وب سایت تهیه کنیم.

در مرحله انتخاب هاست باید بسیار دقت و مطالعه کنیم. زیرا ممکن است با قیمتی مشخص کار و محصول با کیفیت پایینی در اختیار ما قرار بگیرد. در این مقاله برخی از فاکتور های اساسی که باید در انتخاب Host مورد توجه قرار بگیرد را مورد بررسی قرار می دهیم

در صورتی که میزبان درستی برای سایتمان انتخاب نکرده باشیم، با چنین مشکلاتی روبرو خواهیم شد:

  • کمبود فضای دیسک جهت بارگذاری محتوا یا محصولات
  • پر شدن میزان ترافیک ماهانه به علت بالا رفتن ترافیک سایت یا لود محتوای سنگین
  • آپ تایم پایین
  • کاهش سرعت و سنگین شدن سایت
  • از دست دادن مخاطبان سایت
  • نمایش نگرفتن سایت در گوگل و …

پس چه میزبانی انتخاب کنیم؟

خرید هاست یکی از مهمترین مراحل راه اندازی یک وب سایت است. برای اینکه بدانیم کدام نوع میزبانی برایمان مناسب است، بهتر است ابتدا یک ارائه دهنده خوب انتخاب کنیم که ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • امنیت : امنیت وب سایت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید از ابتدا مورد توجه قرار گیرد، چراکه هیچ کدام از صاحبین وب سایت، نمی خواهند سایتشان هک شود. با توجه به اینکه مشتریان به ما اعتماد کرده و اطلاعات شخصی و کارتهای اعتباری خود را در سایت ما وارد می کنند، پس این موضوع باید اولین اولویت ما باشد.
  • گواهی ssl: امروزه گوگل به طور بسیار جدی تری درصدد این موضوع است که آیا سایت مورد نظر امن است یا نه. بنابراین در این راستا سایت هایی امن بحساب می آیند که گواهی ssl داشته باشند و داده های آن سایت رمزنگاری شوند. این موضوع را می توان با در دسترس بودن آدرس https یک وب سایت چک کرد.
  • هزینه : هزینه یک سرویس میزبانی، مثل هاست اشتراکی، عموماً باید مقرون به صرفه تر باشد، به عبارت دیگر، نه خیلی پایین و نه خیلی بالا. در طرف مقابل سرور مجازی و سرور اختصاصی قرار دارد که با توجه به منابعی که در اختیار کاربر می گذارند، هزینه بیشتری طلب می کنند.
  • بک آپ گیری : این موضوع بسیار مهم است که به صورت منظم روزانه یا حداکثر هفتگی از سایت مان بک آپ تهیه کنیم. پس حتماً هنگام انتخاب این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • خدمات مشتریان : پشتیبانی از مشتریان یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید هنگام انتخاب ارائه دهنده در نظر بگیریم؛ چراکه اگر هر زمان از شبانه روز، سایت ما به اصطلاح down شود، و کاربران قادر به اتصال به سایت ما نباشند، باید بتوانیم با پشتیبانان میزبان مان ارتباط گرفته و مشکل را حل کنیم.

اما پس از اینکه شرکت هاستینگ مناسب را پیدا کردیم، باید یک سرویس متناسب با سایتمان را انتخاب کنیم.

هاست اشتراکی

زمانی که منابع زیادی نیاز نداریم و ترافیک سایت پایین است و زمانی که نیاز به حافظه و پردازش بالایی نداریم هاست اشتراکی به دلیل ارزان بودن قیمت گزینه بسیار مناسبی به شمار می آید. در ابتدای کسب و کار نیازی به هاست اختصاصی که منابع بالایی دارند نیست و این کار صرفه اقتصادی نخواهد داشت از این رو بهتر است در صورتی که کسب و کار کوچکی بخواهد هاست تهیه کند با توجه به میزان نیاز و از طرفی هزینه ها، از هاست اشتراکی استفاده کند. هاست اشتراکی با سیستم عامل ها و کنترل پنل های مختلف در فضای آنلاین فعال هستند. بخش زیادی از سایت ها از هاست ویندوز و لینوکس استفاده می کنند و کنترل پنل هایی هم که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند سی پنل و دایرکت ادمین هستند.

سرور مجازی

خرید سرور مجازی

سرور مجازی از گزینه هایی است که هم منابع کافی و مناسبی را برای سایت تأمین می کند و هم اینکه مشکل نگهداری از سرور فیزیکی وجود ندارد. در سرورهای اشتراکی گاهی تا ۲۰۰ سایت روی یک سرور فیزیکی هاست می شوند اما در سرویس های مجازی نهایت ۴ سایت روی یک سرور قرار می گیرند.

این سیستم ها به دلیل اینکه مجازی هستند نیاز به نگهداری فیزیکی نداشته و از نظر منابع مورد نیاز بسته به پکیجی که تامین کننده پیشنهاد می دهد می توانیم منابع مورد نیاز خود را تأمین کنیم. این منابع هیچگونه رقیبی ندارند و به صورت کامل در اختیار خریدار هاست خواهد بود.

شرکت های بزرگ و سایت های پرترافیک از این نوع هاستینگ به دلیل کفایت منبع و سهولت استفاده بهره می برند.

این نوع هاستینگ نیز می تواند با کنترل پنل های مختلف و سیستم عامل های متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد. در این مورد نیز ویندوز و لینوکس دو سیستم عامل بسیار مورد استفاده در این نوع هاستینگ هستند.

سرور اختصاصی

خرید سرور اختصاصی سرور اختصاصی به صورت کامل و شخصی مورد استفاده یک سایت قرار می گیرد. در سرویس های اشتراکی سرور بین چندین وب سایت تقسیم شده و منابع به صورت اشتراکی استفاده می شوند اما در سرور اختصاصی سرور حتی به صورت فیزیکی در اختیار خریدار قرار می گیرد. تمامی منابع موجود بر روی این منبع در اختیار صاحب سرور خواهد بود و در صورتی که یک سایت بر روی این سرور نصب شود تمام منابع سرور از جمله حافظه و توان پردازش در اختیار این سایت بوده، از این رو بیشترین سرعت و منابع در این حالت در اختیار یک وب سایت خواهد بود.

نوشته شده در جولای 28, 2021 / 1,641 نمایش / کد مطلب : 16864

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + = 12