مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

جریمه کنسلی بلیط هواپیما خارجی

همه ما دوست داریم که به سفر برویم و وقتی که بلیط را خریداری کرده باشیم، قطعاً کسی نمی‌خواهد که آن را کنسل کند؛ اما گاهی شرایط به شکلی می‌شود که به‌خاطر اتفاقات پیش‌بینی‌نشده، مجبور به لغو بلیط هواپیمای خودتان می‌شوید. پیش از خرید بلیط هواپیمای خارجی علی بابا فوانین کنسلی را بخوانید.

این موضوع بسیار دردناک است که از سفر جامانده باشید؛ اما وقتی که مجبور به پرداخت جریمه کنسلی شوید، موضوع کمی دردناک‌تر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا درباره جریمه کنسلی پرواز خارجی و بلیط هواپیما خارجی با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا هر آنچه نیاز است را درباره جریمه کنسلی بدانید.

جریمه کنسلی چیست؟

در وهله اول باید توضیح دهیم که جریمه کنسلی چیست؟ شاید تصور کنید منظور این است که علاوه‌بر هزینه‌ای که بابت بلیط پرداخت کردید، باید هزینه دیگری را بابت جریمه اینکه پرواز کنسل شده است پرداخت کنید. این اصلاً درست نیست. در بدترین حالت این است که شما اقدام به خرید بلیط کرده‌اید و جای شما در پرواز خالی می‌ماند. پس کسی قرار نیست علاوه‌بر پول بلیط، جریمه دیگری را از شما دریافت نماید! خب پس جریمه کنسلی چیست؟ در حقیقت مسافران می‌توانند تا پیش از پرواز، اقدام به لغو بلیط پرواز خودشان کنند.

خب تصور کنید که شرکت هواپیمایی روی بلیط شما حساب کرده است و به‌خاطر خرید شما، بلیط را به کس دیگری نفروخته است. حال در لحظات آخر، بلیط خودتان را لغو می‌کنید و انتظار دارید به‌خاطر اینکه از خدمات این شرکت استفاده نمی‌کنید، تمام پولی که بابت بلیط پرداخت کرده‌اید، به شما برگشت داده شود.

این در حالی است که احتمال یافتن مسافر جایگزین شما برای شرکت هوایی بسیار دشوار خواهد شد. همچنین در برخی مواقع شرکت هوایی مجبور می‌شود تا برای پیدا کردن جایگزین شما، بلیط را به قیمت کمتر یا همان به‌صورت چارتر بفروشد.

پس در حقیقت کنسلی بلیط شما باعث ایجاد ضرر و زیان مالی برای شرکت هوایی می‌شود. به همین خاطر بر اساس زمان باقی‌مانده  تا پرواز، درصدی از مبلغی که بابت بلیط پرداخت کرده‌اید، به‌عنوان جریمه از شما کسر می‌شود و مابقی مبلغ پرداختی را به شما عودت می‌دهند. به این ترتیب حداقل بخشی از ضرر و زیانی که به شرکت هوایی تحمیل کرده‌اید را جبران می‌کنید. به درصدی که بر اساس زمان باقی‌مانده تا پرواز از مبلغ عودتی مسافر کسر می‌شود، جریمه کنسلی می‌گویند.

لینک رزرو هتل از علی بابا : https://www.alibaba.ir/hotel

آیا تمامی بلیط‌ها قابلیت کنسلی دارند؟

خیر، پیش از هر چیز باید بدانید که تمامی بلیط‌ها قابلیت استرداد ندارند. این موضوع ارتباطی به اینکه پرواز خارجی یا داخلی است ندارد. بلکه پروازهای چارتری قابلیت استرداد بلیط و کنسلی را ندارند. البته منطقی هم به نظر می‌رسد.

شما هزینه کمتری بابت بلیط چارتر پرداخت کردید و بلیط چارتر بلیط‌هایی بودند که در  لحظه آخر به فروش رسیده‌اند و قابلیت فروش مجدد آن‌ها برای شرکت هواپیمایی وجود ندارد. به همین خاطر باید در نظر داشته باشید که امکان عودت مبلغ بلیت‌های چارتر حتی با در نظر گرفتن مبلغ جریمه وجود ندارد.

پس اگر قصد خرید بلیط چارتر را دارید، باید بدانید که امکان کنسل کردن آن به‌هیچ‌وجه وجود ندارد. پس با در نظر گرفتن این موضوع اقدام به خرید کنید تا دچار مشکل نشوید.

چه مواردی بر درصد جریمه کنسلی تأثیر دارند؟

در وهله اول باید بدانید که قوانین کنسلی در شرکت‌های هوایی مختلف متفاوت است. کلاس پروازی و زمانی که اقدام به کنسلی می‌کنید نیز تأثیر مستقیم بر میزان درصد جریمه کنسلی دارند. برخی شرکت‌های هواپیمایی، تا ۳ ساعت پیش از پرواز، امکان کنسلی را برای مشتریان خود قرار می‌دهند.

این موضوع نیز در شرکت‌های مختلف هواپیمایی متفاوت است. همچنین باید در نظر داشته باشید که پیش از خرید بلیط می‌توانید قوانین کنسلی شرکت‌های مختلف هواپیمایی را بررسی نمایید. به این ترتیب می‌توانید پیش از آنکه مبلغی را بابت بلیط پرداخت نمایید، شرایطی که می‌توانید بلیط را کنسل کنید بررسی نمایید.

جریمه کنسلی شرکت‌های هواپیمایی مختلف

معمولاً قوانین کنسلی شرکت‌های هواپیمایی مختلف تفاوت جزئی با یکدیگر دارند و معمولاً نرخ کنسلی از ۱۵ تا ۶۰ درصد بر اساس زمان کنسلی متفاوت است. هرچه به تایم پرواز نزدیک‌تر شوید، قطعاً مقداری که بابت کنسلی باید جریمه پرداخت کنید، بیشتر خواهد شد. در صورتی که می‌خواهید درباره درصد دقیق مقدار جریمه پرواز شرکت‌های مختلف بدانید، بهتر است با پشتیبانی همان پرواز تماس بگیرید.

در صورتی که قصد لغو پرواز خارجی را دارید و امکان دسترسی به شرکت هواپیمایی وجود ندارد، می‌توانید از ایمیل کمک بگیرید یا از آژانس هواپیمایی که بلیط را از آن‌ها خریداری کرده‌اید برای این موضوع صحبت کنید. شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند به‌صورت مستقیم بلیط را کنسل کنند و مبلغ را به حساب شما برگردانند.

در ضمن باید بدانید که بهتر است از شرکت‌های معتبری همانند علی‌بابا خرید خود را انجام دهید تا در صورت بروز مشکل در پروازهای خارجی و نیاز به پشتیبانی، به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز شما باشند.

در نهایت توصیه می‌شود که پیش از خرید بلیط، حتماً قوانین کنسلی ایرلاینی که قصد پرواز با آن را دارید بررسی نمایید. به این ترتیب آگاهی بیشتری خواهید داشت و دچار مشکلات بعدی نمی‌شوید.

نوشته شده در ژانویه 9, 2022 / 1,718 نمایش / کد مطلب : 16889

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 11 = 15