۴۲ نکته که باید قبل از راه اندازی وبسایت یا وبلاگ بدانید
نام سایت یا وبلاگ مثل یک قطعه زمین خالی است. اما کل یک وبلاگ یا سایت مثل مجموع زمین و ساختمانش است. حالا یکسری وبلاگها یا سایتها هستند که محبوبیتشان صرفا بخاطر کاراکتر و شخصیت منحصربفرد و استثنایی نویسنده آن سایت یا وبلاگ است، و نه تاپیک ها و محتوایش. خرید یا فروش ایننوع وبلاگها/سایتها بسیار مشکل و پیچیده است چراکه اگر پس از فروشش، نویسنده اولیه اش دیگر در ان وبلاگ/سایت همکاری نداشته باشد خوانندگانش را – یعنی مشتریانش را- از دست میدهد و آن سود مالی مورد نظر خریدار را نخواهد داشت.
ادامه مطلب را مطالعه کنید … ( بخش اول حاوی ۱۴ مورد اول )
در امریکا خریداران سایتها یا وبلاگها عوامل و فاکتورهای زیاد و متفاوتی را در نظر میگیرند. درین نوشتار ۴۲ نکته مهم توضیح داده میشوند. وبلاگها/سایتهای قدیمی تر – یعنیestablished ها- قیمت بیشتری دارند و در رتبه بندی گوگل – یعنی گوگل رنک- با ارزشترند و قیمت شان معمولا ۱۰-۱۲ برابر درامد ماهانه شان است.. مثلا اگر درامد ماهانه وبلاگ شما (از آگهی هایش) بفرض ۱۰۰$ است قیمتش بین ۱۰۰۰$ تا ۱۲۰۰$ است. ولی یک وبلاگ یا سایت تازه و جدید که فقط چند ماه از عمرش میگذرد و درامدی کمتر دارد قیمتش بین ۳-۵ برابر درامد ماهانه اش است. وبلاگهای پرخواننده و فعال حتی تا ۱۵ برابر درامد ماهانه شان هم به فروش رفته اند. البته درآمد ماهانه همیشه ملاک نیست: بعضی از خریداران صرفا بخاطر دیزاین و یا زیبایی طراحی قالب وبلاگها هم حاضرند پول خوبی به شما بپردازند و محتوای وبلاگ برایشان مهم نیست . (ضمنا منظور از BEST OFFER یعنی مزایده و بهترین پیشنهاد)… حال به این نکات مهم می پردازیم:
۱ – Domain Name : نام جالب یا منحصر بفرد بویژه اگر با محتوای وبلاگ هم هماهنگ باشد. سعی کنید نامی را انتخاب کنید که راحت بیاید سر زبان و راحت بشه اونو به ذهن سپرد مثل گوگل و یاهو . ( نکته : ولی یادتون نره حتما باید با محتوای سایت و وبلاگ شما مرتبط باشه )
——————————————————————————————
۲ – Date Blog Established : قدمت تاسیس وبلاگ: مخصوصا در رتبه بندی گوگل بسیار موثر است.
——————————————————————————————
۳ – Google Page Rank : رتبه جهانی وبلاگ شما از یک تا ۱۰ . ( پیج رنک های از هفت به بالا بسیار کمیاب اند و سخت بدست می آیند و برای خریداران بسیار مهمند) . هر چه رتبه ی سایت شما در گوگل بیشتر باشد , بهتر سایت شما در گوگل یافت میشود و سعی کنید که رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید . یکی از روز های افزایش پیج رنک بهینه سازی سایت .
——————————————————————————————
۴ – SEOMoz.org Page strength : قدرت یا ضعف وبلاگ /سایت شما در موتورهای جستجوگر : تا چه اندازه مثلا در گوگل یا یاهو و غیره نام و ادرس شما نمایش و دیده میشود؟ . سعی کنید سایت خود را بهینه سازی کنید با توجه به معیار های گوگل و سایر موتور های جستجو . من در آینده مطلبی در مورد نحوه بهینه سازی قالب وبسایت و وبلاگ قرار خواهم داد . تا بیشتر بتوانید در گوگل و … محبوب شوید .
——————————————————————————————
۵ – Technorati Ranking : تعداد دفعاتی که یک منبع ، وبلاگ یا سایت شما را معرفی و لینک می دهد به دیگران.
——————————————————————————————
۶ – Alexa Ranking : آنالیز ترافیک وبلاگ یا سایت ( الکسا یکی از معتبر ترین سایت های آنالیز وبسایت می باشد . پس سعی کنید که رتبه سایت خود را در این سایت بالا ببرید . هرچه رتبه شما در الکسا کمتر باشه بهتر است برای مثال رتبه گوگل در الکسا ۱ هستش و شما هم سعی کنید که الکسای سایتتون رو کمتر و کمتر کنید چه در ایران و چه در جهان )
——————————————————————————————
۷ – Branding: ارزش و شهرت و محبوبیت نام وبلاگ/سایت شما. سعی کنید که به کاربران سایتتان اهمیت بدهید و به نظرات و سوالاتشان حتما پاسخ دهید . رابطه صمیمی با کاربرانتان ایجاد کنید حالا اگر ۱۰ تا باشه یا ۱۰۰ هزار تا . در صورتی که محبوب باشید خیلی زودتر به جایی میرسید که آرزوشو دارید .
——————————————————————————————
۸ – Transferable Revenue from Ads : میزان درامد ماهانه وبلاگ/سایت شما همراه با جزییات قراردادهای مالی آن با صاحبان آگهی ها . سعی کنید در سایتان تبلیغ هایی را قرار دهید که بازدیدکنندگان را ناراحت نکند و در حدی مجاز تبلیغ ها را قرار دهید برای مثال برای هر صفحه ۴ تا بنر کافیه و اگر بیشتر باشه باعث ضربه زدن به سایت میشه .
——————————————————————————————
۹ – Web Traffic Statistics : آمار میانگین روزانه/هفتگی/ماهانه و غیره بازدیدکنندگانتان.
——————————————————————————————
Recent Traffic Spikes – 10 : دلایل و آماری از ترافیک های شلوغ و غیر منتظره بازدیدکنندگان از وبلاگ یا سایت شما بخاطر مثلا معرفی یا لینک به شما از سوی سایتهای معروفی چون : Digg, Slashdot, Wired, Engadget
——————————————————————————————
۱۱ – Consistent Return Traffic Levels: چه تعداد از بازدیدکنندگان تان مشتری و خواننده دایمی هستند؟ سعی کنید که بفهمید چند بازدید کننده دائمی دارید برای مثال من هر روز میرم به سایت میهن دانلود که ببینم نرم ازفرا جدیدی آماده یا نه . در واقع من با این کار خواننده و بازدید کننده دائمی این سایت شدم .
——————————————————————————————
۱۲ – Feed and Feed Subscriber Statistics : میانگین آماری و چگونگی تعداد و کیفیت مشترکان دایمی وبلاگ /سایت شما از طریق فید (دریافت مثلا ایمیلی و غیره مطالب تان) و اینکه آیا فیدهای مطالب وبلاگ شما طبقه بندی شده هست یا نه؟ حتما برای سایت خود خبرنامه ایجاد کنید و سعی کنید که ایمیل هایی که به عنوان خبرنامه ارسال میشود به اعضا ضاهری شیک و جالب داشته باشن .
——————————————————————————————
۱۳ – Market Specific Content Description: اینکه آیا محتوای وبلاگ/سایت شما برای تخصص یا صنعت یا مخاطبان مشخص و ویژه ای نوشته میشوند یا نه؟
——————————————————————————————
۱۴ – Number of Posts/Articles : تعداد مطالب مندرج در وبلاگ/سایت ( نکته : سعی کنید که همیشه مطالبی را درج کنید که ارزش خواندن را داشته باشن و بیهئده مطالب سایت خود را افزایش ندهید با مطالب پوچ و بی ارزش چون باعث افزایش بازدید نمیشود و از محبوبیت سایت شما می کاهد . )
منتظر ادامه مطلب باشید
با تشکر
خوبه ولی کاش میشد برای هر مورد یه موضوع جداگانه میزدید اینجوری قاتی پاتی نمیشد.ممنون
سلام
مطلب به زودی درست خواهد شد .
با تشکر
سلام داداش من هر کاری میکنم هیچ کدوم از اموزشای ساخت سایت را نمیفهمم یا خیلی واضح تر و مفیدتر بگید یا اگه ممکنه یکی برام بسازید خیلی واجبه فدات داداشم…
انجمن رو برای این جور مواقع ساختیم 😀