مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

قطع دسترسی کاربر به حساب کاربری بدون حذف اکانت در وردپرس

محرومیت کاربر از سایت

تا حالا پیش آمده که تصمیم بگیرید از ورود کاربری خاص به وبسایت وردپرسیتان جلوگیری به عمل آورید؟ ممکن است شما دلایل خاص خود را برای این کار داشته باشید. ولی سوال اینجاست که چطور باید چنین کاری را انجام داد؟ منطقا اولین چیزی که به ذهن شما میرسد، یا حذف کردن حساب کاربری شخص است و یا اینکه ایمیل و رمز عبورش را در وردپرس عوض کنید. ولی خوب مشکل اینجاست که این شیوه ها اصلا منطقی نیستند. چرا؟

فرض کنیم که کاربر مورد نظر شما جزو نویسندگان وبسایت شماست و تا امروز پست های زیادی هم در سایت شما ثبت کرده است. پس از حذف حساب کاربری وی، لازم است که تمامی این نوشته ها به شخص دیگری نسبت داده شوند که نه کار جالبی است و نه منطقی. از طرفی هم اگر بخواهید با تغییر ایمیل شخص، از ورود او به وردپرس جلوگیری کنید، اولین اتفاقی که می افتد این است که آواتار وی در سایت تغییر میکند که این هم ممکن است ایده آل نباشد. از طرفی حتی اگر سطح دسترسی وی را به سطح دسترسی پایین تری مثل مشترک تغییر دهید، شخص باز هم قادر به ورود به حساب کاربری اش خواهد بود که مسلما این هم ایده آل نیست. پس باید چه کار کنیم؟ همراه وان اسکریپت باشید.

قطع-دسترسی-کاربر-حساب-کاربری-بدون-حذ

قطع دسترسی کاربر به حساب کاربری بدون حذف اکانت در وردپرس

خوب برای شروع لازم است که افزونه وردپرس Account Locker Lite را بر روی وبسایت خود نصب و فعال کنید. لینک دانلود مستقیم در همین صفحه موجود است. این افزونه دو ورژن دارد. در ورژن Lite که قرار داده ایم، شما قادر خواهید بود کاربر را از دسترسی به حساب کاربری اش محروم کرده و همچنین از بازنشانی (ریست) پسورد وی جلوگیری به عمل آورید.
بعد از فعالسازی، از این پس هرگاه به پروفایل یک کاربر در ناحیه مدیریت وردپرس مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که بخش جدیدی با عنوان Lock User Account به تنظیمات اضافه شده که از طریق آن می توانید وضعیت حساب کاربری مورد نظر را مشاهده کرده و در صورت نیاز، کاربر مورد نظر را از ورود به سایت محروم کنید. ( در اینجا Locked به مفهوم عدم دسترسی و Unlocked به مفهوم میسر بودن دسترسی می باشد)

lock-user-account

حالا اگر کاربری که از ورود به سایت محروم شده است، سعی در ورود داشته باشد، در صفحه ی ورود با خطایی رو به رو خواهد شد که به وی می گوید حساب کاربری شما مسدود شده است. همچنین دلیل و مدت زمان محرومیت نیز برای شخص به نمایش گذاشته می شود.
همانطور که قبلا هم گفته شد، کاربری که از ورود به سایت محروم شده، قادر به ریست رمز عبورش نیز نخواهد بود. حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که حذف یا غیر فعال کردن این افزونه از وردپرس، منجر به لغو کلیه ی محرومیت ها و امکان دسترسی دوباره کاربر به سیستم خواهد شد.

نوشته شده در می 26, 2016 / 3,087 نمایش / کد مطلب : 14786

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

89 + = 95