مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

۴۲ نکته که باید قبل از راه اندازی وبسایت یا وبلاگ بدانید

نام سایت یا وبلاگ مثل یک قطعه زمین خالی است. اما کل یک وبلاگ یا سایت مثل مجموع زمین و ساختمانش است. حالا یکسری وبلاگها یا سایتها هستند که محبوبیتشان صرفا بخاطر کاراکتر و شخصیت منحصربفرد و استثنایی نویسنده آن سایت یا وبلاگ است، و نه تاپیک ها و محتوایش. خرید یا فروش ایننوع وبلاگها/سایتها بسیار مشکل و پیچیده است چراکه اگر پس از فروشش، نویسنده اولیه اش دیگر در ان وبلاگ/سایت همکاری نداشته باشد خوانندگانش را – یعنی مشتریانش را- از دست میدهد و آن سود مالی مورد نظر خریدار را نخواهد داشت.

ادامه مطلب را مطالعه کنید … ( بخش اول حاوی ۱۴ مورد اول )

در امریکا خریداران سایتها یا وبلاگها عوامل و فاکتورهای زیاد و متفاوتی را در نظر میگیرند. درین نوشتار ۴۲ نکته مهم توضیح داده میشوند. وبلاگها/سایتهای قدیمی تر – یعنیestablished ها- قیمت بیشتری دارند و در رتبه بندی گوگل – یعنی گوگل رنک- با ارزشترند و قیمت شان معمولا ۱۰-۱۲ برابر درامد ماهانه شان است.. مثلا اگر درامد ماهانه وبلاگ شما (از آگهی هایش) بفرض ۱۰۰$ است قیمتش بین ۱۰۰۰$ تا ۱۲۰۰$ است. ولی یک وبلاگ یا سایت تازه و جدید که فقط چند ماه از عمرش میگذرد و درامدی کمتر دارد قیمتش بین ۳-۵ برابر درامد ماهانه اش است. وبلاگهای پرخواننده و فعال حتی تا ۱۵ برابر درامد ماهانه شان هم به فروش رفته اند. البته درآمد ماهانه همیشه ملاک نیست: بعضی از خریداران صرفا بخاطر دیزاین و یا زیبایی طراحی قالب وبلاگها هم حاضرند پول خوبی به شما بپردازند و محتوای وبلاگ برایشان مهم نیست . (ضمنا منظور از BEST OFFER یعنی مزایده و بهترین پیشنهاد)… حال به این نکات مهم می پردازیم:

 

۱ – Domain Name :  نام جالب یا منحصر بفرد بویژه اگر با محتوای وبلاگ هم هماهنگ باشد. سعی کنید نامی را انتخاب کنید که راحت بیاید سر زبان و راحت بشه اونو به ذهن سپرد مثل گوگل و یاهو . ( نکته : ولی یادتون نره حتما باید با محتوای سایت و وبلاگ شما مرتبط باشه )

——————————————————————————————

۲ – Date Blog Established :  قدمت تاسیس وبلاگ: مخصوصا در رتبه بندی گوگل بسیار موثر است.

——————————————————————————————

۳ – Google Page Rank : رتبه جهانی وبلاگ شما از یک تا ۱۰ . ( پیج رنک های از هفت به بالا بسیار کمیاب اند و سخت بدست می آیند و برای خریداران بسیار مهمند) . هر چه رتبه ی سایت شما در گوگل بیشتر باشد , بهتر سایت شما در  گوگل یافت میشود و سعی کنید که رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید . یکی از روز های افزایش پیج رنک بهینه سازی سایت .

——————————————————————————————

۴ – SEOMoz.org Page strength : قدرت یا ضعف وبلاگ /سایت شما در موتورهای جستجوگر : تا چه اندازه مثلا در گوگل یا یاهو و غیره نام و ادرس شما نمایش و دیده میشود؟ . سعی کنید سایت خود را بهینه سازی کنید با توجه به معیار های گوگل و سایر موتور های جستجو . من در آینده مطلبی در مورد نحوه بهینه سازی قالب وبسایت و وبلاگ قرار خواهم داد . تا بیشتر بتوانید در گوگل و … محبوب شوید .

——————————————————————————————

۵ – Technorati Ranking :  تعداد دفعاتی که یک منبع ، وبلاگ یا سایت شما را معرفی و لینک می دهد به دیگران.

——————————————————————————————

۶ – Alexa Ranking : آنالیز ترافیک وبلاگ یا سایت ( الکسا یکی از معتبر ترین سایت های آنالیز وبسایت می باشد . پس سعی کنید که رتبه سایت خود را در این سایت بالا ببرید . هرچه رتبه شما در الکسا کمتر باشه بهتر است برای مثال رتبه گوگل در الکسا ۱ هستش و شما هم سعی کنید که الکسای سایتتون رو کمتر و کمتر کنید چه در ایران و چه در جهان )

——————————————————————————————

۷ – Branding: ارزش و شهرت و محبوبیت نام وبلاگ/سایت شما. سعی کنید که به کاربران سایتتان اهمیت بدهید و به نظرات و سوالاتشان حتما پاسخ دهید . رابطه صمیمی با کاربرانتان ایجاد کنید حالا اگر ۱۰ تا باشه یا ۱۰۰ هزار تا . در صورتی که محبوب باشید خیلی زودتر به جایی میرسید که آرزوشو دارید .

——————————————————————————————

۸ – Transferable Revenue from Ads : میزان درامد ماهانه وبلاگ/سایت شما همراه با جزییات قراردادهای مالی آن با صاحبان آگهی ها . سعی کنید در سایتان تبلیغ هایی را قرار دهید که بازدیدکنندگان را ناراحت نکند و در حدی مجاز تبلیغ ها را قرار دهید برای مثال برای هر صفحه ۴ تا بنر کافیه و اگر بیشتر باشه باعث ضربه زدن به سایت میشه .

——————————————————————————————

۹ – Web Traffic Statistics : آمار میانگین روزانه/هفتگی/ماهانه و غیره بازدیدکنندگانتان.

——————————————————————————————

Recent Traffic Spikes – 10 : دلایل و آماری از ترافیک های شلوغ و غیر منتظره بازدیدکنندگان از وبلاگ یا سایت شما بخاطر مثلا معرفی یا لینک به شما از سوی سایتهای معروفی چون  : Digg, Slashdot, Wired,  Engadget

——————————————————————————————

۱۱ – Consistent Return Traffic Levels: چه تعداد از بازدیدکنندگان تان مشتری و خواننده دایمی هستند؟ سعی کنید که بفهمید چند بازدید کننده دائمی دارید برای مثال من هر روز میرم به سایت میهن دانلود که ببینم نرم ازفرا جدیدی آماده یا نه  . در واقع من با این کار خواننده و بازدید کننده دائمی این سایت شدم .

——————————————————————————————

۱۲ – Feed and Feed Subscriber Statistics : میانگین آماری و چگونگی تعداد و کیفیت مشترکان دایمی وبلاگ /سایت شما از طریق فید (دریافت مثلا ایمیلی و غیره مطالب تان) و اینکه آیا فیدهای مطالب وبلاگ شما طبقه بندی شده هست یا نه؟ حتما برای سایت خود خبرنامه ایجاد کنید و سعی کنید که ایمیل هایی که به عنوان خبرنامه ارسال میشود به اعضا ضاهری شیک و جالب داشته باشن .

——————————————————————————————

۱۳ – Market Specific Content Description:  اینکه آیا محتوای وبلاگ/سایت شما برای تخصص یا صنعت یا مخاطبان مشخص و ویژه ای نوشته میشوند یا نه؟

——————————————————————————————

۱۴ – Number of Posts/Articles : تعداد مطالب مندرج در وبلاگ/سایت ( نکته : سعی کنید که همیشه مطالبی را درج کنید که ارزش خواندن را داشته باشن و بیهئده مطالب سایت خود را افزایش ندهید با مطالب پوچ و بی ارزش چون باعث افزایش بازدید نمیشود و از محبوبیت سایت شما می کاهد . )

 

منتظر ادامه مطلب باشید

با تشکر

نوشته شده در مارس 4, 2012 / 5,142 نمایش / کد مطلب : 945

4 دیدگاه در “۴۲ نکته که باید قبل از راه اندازی وبسایت یا وبلاگ بدانید”

  1. خوبه ولی کاش میشد برای هر مورد یه موضوع جداگانه میزدید اینجوری قاتی پاتی نمیشد.ممنون

  2. سلام داداش من هر کاری میکنم هیچ کدوم از اموزشای ساخت سایت را نمیفهمم یا خیلی واضح تر و مفیدتر بگید یا اگه ممکنه یکی برام بسازید خیلی واجبه فدات داداشم…

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =