مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

کشف سیاره ای برای اولین بار با ابرهای حاوی آب در خارج از منظومه شمسی !

برای نخستین بار دانشمندان موفق شده‌اند سیاره ای حاوی ابرهای آبی در مکانی خارج از سیاره شمسی یافت کنند.

watercloud

این یاقوت زیبای بنفش رنگی که ملاحظه می‌کنید تصویری رندر شده و هنرمندانه از سیاره W0855 می‌باشد که هم اندازه با مشتری است و ۷٫۳ سال نوری با زمین فاصله دارد. اگر دانشمندانی که اخیرا مقاله ای را در بررسی این سیاره منتشر کرده‌اند در محاسبات خود اشتباه نکرده باشند، W0855 نخستین سیاره کشف شده در خارج از منظومه شمسی خواهد بود که دارای ابرهای حاوی آب است.

چنین ابرهایی تاکنون تنها در سیاره زمین و مریخ به ثبت رسیده‌اند. چنین نتیجه ای حاصل مدت‌های مدیدی جستجو به وسیله تلسکوپ ۶٫۵ متری Magellan Baade در شیلی است که تیم تحقیقاتی موفق شده‌اند بالاخره ۱۵۱ تصویر مادون قرمز را از آن ثبت کنند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا که بر روی این پروژه فعالیت داشته است اعلام کرده که این پروژه اگرچه همچنان در مرحله آزمایشی به سر می‌برد، اما شواهد به دست آمده نشان از کشف نخستین سیاره دارای ابرهای آبی در خارج از منظومه شمسی دارد

 

منبع : Arxiv.org

نوشته شده در آگوست 28, 2014 / 3,593 نمایش / کد مطلب : 10715

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

92 − = 83