مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

چگونه بهترین کلید واژه کانونی را برای سئو انتخاب نماییم ؟

درج بهترین متن برای سایتتان با رعایت قوانین پایه از بهترین روش­ های سئو است. گوگل با مشاهده فعالیت­ های سایتتان اطلاعات جدید درج شده در سایت را ثبت یا به عبارتی ایندکس می­ کند. و همینطور علاوه بر آن شما هم در تلاش برای افزایش ارزش متون مندرج در سایتتان هستید. اگر استراتژی انتخاب کلمه هدف درست باشد و متن­ تان هم برای آن کلید­واژه­ ها به خوبی بهینه­ سازی شده باشد، درج متون و در واقع تولید محتوا باعث می­ شود سایتتان به راحتی در نتایج جست­جو قرار بگیرد. اما واقعا چگونه می­توان کلمه درستی را به این منظور انتخاب کرد؟ به ویژه زمانی که در حال نوشتن مطلبی هستید و دنباله ی کلیدواژه­ هایتان زیاد می­ شود؛ انتخاب بهترین کلمه هدف برایتان سخت­ تر می­ شود. امروز در وان اسکریپت، ۳ کار را قبل از نوشتن یک مطلب جذاب به شما آموزش میدهم.

how-to-select-the-best-focus-keyword

نکته: در این مقاله “کلمه هدف” و “کلید واژه کانونی” هر دو یک مفهوم دارند و برای جا افتادن این موضوع در متن از هر دو لفظ استفاده کرده ام.

کلیدواژه ای که برای جستجو استفاده می­ شود را انتخاب کنید

زمانی که پلاگین yoast seo برای اولین بار عرضه شد، قابلیتی داشت که با وارد کردن عنوان مطلب، لیستی برای شما نمایش می­ داد که همان کلمات هدف پیشنهادی بود که از نتایج سرچ گوگل استخراج می­کرد. منتهی بعد از مدتی گوگل این دسترسی را بست و این قابلیت از این پلاگین حذف گردید.

حال برای انجام این­کار خودتان باید دست به کار شوید و کلمه هدف مورد نظرتان را سرچ کنید و نتایج جستجو مردم را در گوگل ببینید. با این کار می­ توانید از سلیقه مردم در انتخاب کلمات برای جستجو مطلع شوید و تصمیمات بهتری برای انتخاب کلمه هدف بگیرید.

حال به جمع آوری اطلاعات درباره ارزش نتایج جستجو شده بپردازید

زمانی که با دنباله ­ای از کلمات هدف مواجه می­ شوید، باید برای آن­ها با صبر و حوصله ارزشیابی کنید تا بتوانید بهترین کلمه هدف را انتخاب نمایید. برای راحت­ تر شدن این­کار از ۲ راه مرسوم می­ توانید استفاده کنید:

  • با استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل ( Google Adwords ) کمپینی راه­ اندازی کنید و در آن کلمات هدفتان را قرار دهید و بعد از گذشت یک بازه زمانی مشخص نتایج را بررسی کنید و ارزش هریک از کلیدواژه­ هایتان را با اعداد و ارقامی که گوگل اعلام می­ کند، مشاهده کنید. (البته این روش ملزم به خرج کردن چند دلار برای راه اندازی کمپین است که شرایط آن را هم می­ توانید در خود سایت گوگل مطالعه نمایید.)
  • اما راه حل دوم و رایگانی هم برای این ارزش گذاری وجود دارد که باز هم از سمت گوگل ارائه شده و اسم آن Google Trends است. با استفاده از این سرویس شما می­توانید ارزش کلمات مدنظرتان را با هم در طی زمان از گذشته تا به امروز را مشاهده نمایید.

اگر در حال حاضر وب­سایتی دارید که مطالب آن رتبه و بازدید خوبی دارند، حتما می­دانید که کدام نوع از مطالبتان بازدیدکننده بیشتری را به خودش جذب کرده است. با استفاده از سرویس Google Trends می­ توانید کلمات هدف مطالب قدیمی­ ترتان را (البته اگر تعداد بازدیدکنندگان سایتتان زیاد و قابل توجه باشد) با کلمه­ ای که در ذهنتان دارید مقایسه کنید. با این­کار می­ توانید حدس بزنید که کلمه هدفی که در ذهنتان است چقدر می ­تواند بازدیدکنندگان را به خودش جذب کند. البته از این بابت اطمینان حاصل نمایید که مطلب قبلیتان بسیار شبیه به مطلبی باشد که در حال نوشتن آن هستید و اگر دنباله کلیدواژه­ هایی که در ذهنتان است زیاد است، سعی کنید مطلبی را انتخاب کنید که دنباله کلیدواژه­ های زیادی داشته باشد.

کلمه کلیدی پیشنهادیتان را در گوگل جستجو کنید!

در نهایت برای اینکه دقیقا بدانید دیگران در مطالبشان از چه کلمات هدفی استفاده کرده­ اند و آیا کلمه هدف مورد نظر شما و ایده شما در این بین می­ گنجد یا خیر؛ بهترین راه جستجو کلمه هدف موردنظرتان در گوگل و دیدن حداقل ۲ صفحه از نتایج جستجو می­ باشد.

آیا مقالاتی که گوگل نمایش می­دهد دارای همان کلمات کلیدی مدنظر شما است؟ آیا وب­سایت شما در بین نتایج قرار دارد؟ اگر تصمیم به نوشتن مقاله یا ساخت صفحه­ ای در سایتتان گرفته ­اید، باید بدانید که بهینه سازی مقاله­ یا صفحه­ تان با این کلمه کلیدی باعث می­ شود که سایتتان در میان نتایج جستجو گوگل قرار بگیرد یا خیر.

جمع بندی­ : پیدا کردن کلمه هدف اصلا کار راحتی نیست

پیدا کردن کلمه هدف از دانش و یا راه علمی خاصی پیروی نمی­ کند. شما باید از کلماتی که مخاطبانتان آن­ها را دقیقا جستجو می­ کنند، مطلع باشید.کلمات کلیدی­ ای که دارای ارزش زیاد و مطابق با خواسته­ ها و جستجوهای مخاطبانتان باشد.

نوشته شده در مارس 28, 2016 / 2,657 نمایش / کد مطلب : 13787

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

81 − = 77