مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا ( مزایا و معایت و توضیحات هر کدام )

انواع سیستم مدیریت محتوا برای راه‌اندازی سایت وجود دارد که باید قبل از انتخاب بهترین آن، هر کدام را به دقت بررسی کنید. به طور کلی هدف استفاده از این‌گونه سیستم‌ها ایجاد یا ویرایش یک محتوا است، پس در وهله‌ی اول باید سیستمی از CMSها را در نظر بگیرید که کار کردن با آنها برایتان راحت باشد. در وهله‌ی بعدی باید توجه داشته باشید که یک برنامه مدیریت محتوا بتواند از قالب‌های متنوعی پشتیبانی کند تا در این صورت دست‌تان برای انتخاب قالب دلخواه باز باشد.

همچنین یک سیستم مدیریت محتوا باید امکان توسعه و استفاده از افزونه‌های مختلف را به کاربر بدهد. تقریباً تمامی پلتفرم‌ها چنین ویژگی‌هایی را در اختیار مدیران وب‌سایت‌ها قرار می‌دهند اما در برخی از موارد نیز، ممنوعیت‌هایی وجود دارد. ضمناً دقت داشته باشید که برنامه‌ی مدیریت محتوای انتخابی‌تان حتماً قابلیت درون‌ریزی و برون‌بری را داشته باشد چرا که ممکن است نیاز به انتقال داده سایت داشته باشید. حال اجازه دهید در ادامه‌ی این مقاله به بررسی چند مدیریت محتوای جذاب بپردازیم و ویژگی‌ها و معایب استفاده از آن را برشماریم تا اگر قصد انتخاب بهترین نوع آن را داشتید، با اطلاعات کامل‌تری این کار را انجام دهید.

معرفی مدیریت محتوای وردپرس

این مدیریت محتوا که جزو راحت‌ترین سیستم مدیریت محتوا حال حاضر دنیاست بیشترین کاربرد را در میان انواع برنامه‌های مدیریت محتوا دارد که از مزایا و معایب مختلفی نیز برخوردار است که در ادامه به جزئیات مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

مزایای استفاده از وردپرس

استفاده از وردپرس امکانات فوق العاده‌ی زیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

  • بروزرسانی‌های رایگان متعدد؛ به طور کلی استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس رایگان است، در نتیجه بروزرسانی‌هایی که هر چند وقت یک‌بار برای آن منتشر می‌شود نیز به صورت کامل در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می‌شود. این بروزرسانی‌ها به جهت افزایش امنیت، بهبود محیط کاربری و یا افزون ویژگی‌های جدید در این برنامه اتفاق می‌افتد.
  • هماهنگی با موتورهای جستجو؛ اگر وردپرس از لحاظ سئو یکی از بهترین‌هاست، به این دلیل است که با اکثر موتورهای جستجو کاملاً هماهنگ است و این موضوع کار را برای ایندکس شدن زودتر مطالب راحت کرده است.
  • بکاپ گیری راحت؛ حفظ اطلاعات یک سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل وردپرس با قرار دادن امکان نصب افزونه‌های متعدد بکاپ‌گیری مانند WordPress Backup to Dropbox به کمک مدیران آمده است.
  • بکارگیری ساده از شبکه‌های اجتماعی؛ در این سیستم مدیریت محتوا ویجت‌هایی قرار داده شده است که به راحتی می‌توان مطالب سایت را در انواع شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.
  • سرعت لود بالا؛ وردپرس به دلیل سبک بودن به خوبی می‌تواند در همه‌ی پلتفروم‌ها مانند دسکتاپ، موبایل و یا حتی تبلت به راحتی لود شود؛ حتی اگر وب‌سایت مورد نظر از قالب کدنویسی شده خوبی هم برخوردار نباشد.

معایب استفاده از وردپرس

در کنار مزیت‌های بسیار عالی وردپرس، معایبی نیز وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • ایرادات امنیتی؛ وردپرس همیشه در معرض آسیب توسط هکرهای بوده است چرا که هسته‌ی آن از امنیت کافی برخوردار نیست. البته در حال حاضر با کدنویسی‌های مختلف و ارائه آپدیت‌های مهم این مشکل تا حد زیادی رفع شده است. در هر حال توصیه می‌کنیم از هاست و پسوردهای مطمئن استفاده کنید تا مشکلی پیش نیاید.
  • حجم آپدیت‌های کلافه کننده؛ اگر چه به طور کلی آپدیت‌ها اثر مثبتی بر روی کارآیی وردپرس خواهند گذاشت اما ممکن است تعدد آنها در یک بازه‌ی زمانی کوتاه، مدیران وب‌سایت‌ها را کلافه کند. در واقع این سیستم مدیریت محتوا ممکن است به صورت ماهانه حتی تا ۴ الی ۵ بار نیز آپدیت دهد.
  • کاهش سرعت پس از افزونه‌های مختلف؛ همانطور که گفتیم این برنامه مدیریت محتوا دارای افزونه‌های زیادی است که اگر تعداد استفاده از آنها افزایش یابد، ممکن است سایت را سنگین کرده و در نتیجه سرعت بارگزاری آن مخصوصاً در بخش مدیریت کاهش یابد.
  • راحت نبودن ویرایش عکس؛ اگر در سیستم مدیریت محتوا وردپرس نیاز به ادیت عکس یا جداول باشد، کاربران مبتدی تا حد زیادی با مشکل مواجه خواهند شد چرا که ممکن است برای انجام این کار به دانش کدنویسی نیاز باشد.

معرفی مدیریت محتوای جوملا

از دیگر سیستم مدیریت محتوا رایگان که از قالب‌ها و افزونه‌های مختلفی برخوردار است جوملا نام دارد. اولین بار در سال ۲۰۰۵ چنین سیستمی به بازار عرضه شد که همه‌ی کاربران به راحتی می‌توانستند آن را بر روی بسترهای مختلف نصب کنند. البته به طور کلی این نوع از مدیریت محتوا برای افراد باتجربه طراحی شده است.

مزایای استفاده از جوملا

اگر قصد استفاده از این سیستم مدیریت محتوا را دارید، باید بدانید که دارای مزیت‌های زیر است:

  • انعطاف‌پذیری بسیار بالا؛ استفاده از جوملا دست مدیران سایت‌ها را برای پیاده‌سازی هر آنچه که نیاز دارند، باز می‌گذارد. در واقع به راحتی می‌توان سایت را شخصی‌سازی کرد و آن را برای هر نوع فعالیتی آماده کرد.
  • امنیت فوق العاده؛ برخلاف دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا، جوملا در خصوص امنیت حرف‌های بیشتری را برای گفتن دارد. در واقع اگر قصد استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا با امنیت بالا را دارید، حتماً به سراغ جوملا بروید.
  • بکارگیری افزونه‌های متعدد؛ برای اینکه بتوانید یک سایت با جوملا راه‌اندازی کنید که همه‌ی امکانات را داشته باشد، باید از افزونه‌های آن بهره ببرید که تعداد آنها به حداقل ۱۰هزار تا می‌رسد. گفتنی است که هر کدام از این افزونه‌ها کارآیی‌های مجزایی دارند که قطعاً به کارتان خواهد آمد.
  • ساخت فروشگاه اینترنتی؛ اگر چه به صورت پیش‌فرض امکان ساخت فروشگاه اینترنتی در سیستم مدیریت محتوا جوملا وجود ندارد، اما به راحتی می‌توان با استفاده از ماژول‌هایی که در اختیار کاربران قرار داده است، اقدام به این کار کرد.

معایب استفاده از جوملا

برخی از معایب بکارگیری از مدیریت محتوا جوملا شامل موارد زیر هستند:

  • سئو نامناسب؛ جوملا برعکس وردپرس برای موتورهای جستجو سئو نشده است. برای بهبود این مشکل باید از افزونه استفاده کنید که البته قبل از هر کاری بهتر است از یک سئوکار نیز مشورت بگیرید.
  • ناسازگاری برخی از افزونه‌ها؛ ممکن است در هنگام استفاده از بعضی از افزونه‌ها یا ماژول‌های این سیستم مدیریت محتوا دچار مشکل شوید چرا که احتمال رخ دادن ناهماهنگی آنها با ساختار کلی جوملا وجود دارد.
  • عدم امکان ایجاد تغییرات؛ ممکن است در هنگام کار با قالب‌ها یا ابزارهای جوملا نتوانید دست به تغییرات گسترده در آنها بزنید چرا که این بخش از جوملا امکانات کافی را در اختیار کاربران قرار نداده است.

معرفی مدیریت محتوای دروپال

سیستم مدیریت محتوا دروپال از جمله CMSهایی است که شاید بهتر است که برای استفاده از آن از یک برنامه نویس نیز کمک گرفت. این برنامه مدیریت محتوا برای افرادی به کار می‌آید که می‌خواهند طراحی سایت حرفه‌ای و البته اختصاصی داشته باشند.

مزایای استفاده از دروپال

برخی از مزیت‌های بکارگیری از این سیستم مدیریت محتوا شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی از زبان فارسی؛ دروپال از جمله برنامه‌های مدیریت محتوا است که به طور کامل زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند از این سیستم بهره‌مند شوند.
  • شخصی‌سازی آسان؛ تنظیمات بسیار آسان و استفاده از انواع پلاگین و البته ماژول در سیستم مدیریت محتوا دروپال، دست مدیران را برای شخصی‌سازی دلخواه باز گذاشته است. از جمله پلاگین‌های موجود در این برنامه می‌توان به پلاگین‌های مربوط به امنیت، شبکه‌های اجتماعی و یا سئو اشاره کرد.
  • نفوذ ناپذیری؛ از جمله مزیت‌های این برنامه مدیریت محتوا می‌توان به امنیت فوق العاده‌ی آن اشاره کرد به طوری که کمتر هکری می‌تواند به هسته‌ی آن نفوذ کند. بنابراین اگر از لحاظ امنیتی نگران محتوای سایت‌تان هستید، دروپال می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

معایب استفاده از دروپال

این سیستم معایبی نیز دارد که مهمترین آنها را در ادامه بازگو خواهیم کرد:

  • قالب‌های محدود؛ سیستم مدیریت محتوا دروپال از قالب‌های کمی برخوردار است و اگر بخواهید از قالب مناسب استفاده کنید باید به برنامه‌نویسان مراجعه کنید که طبیعتاً هزینه‌هایی برایتان در بر خواهد داشت.
  • نداشتن پشتیبان رسمیس؛ گر در خلال استفاده از برنامه‌ی مدیریت محتوا دروپال دچار مشکل شوید، هیچ مرجع رسمی را نمی‌توانید پیدا کنید تا با استفاده از آن به رفع مشکلات رخ داده‌ی احتمالی‌تان اقدام کنید.
  •  نامناسب برای سایت‌ها ساده؛ از دیگر معایب این سیستم این است که اگر قصد راه‌اندازی سایت‌های ساده را دارید، نباید به سراغ دروپال بروید چرا که دروپال دارای پیچیدگی‌های خاصی است که به طور حتم استفاده از آن برای سایت‌های ساده مناسب نخواهد بود.

راه‌اندازی سایت با استفاده از خدمات وب سایت طراحان وب تبریز

با توجه به موارد گفته شده، اگر تصمیم گرفته‌اید که سایت مد نظرتان را در حوزه دلخواه راه‌اندازی کنید، حتماً به مشاوران حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که از تیم تخصصی طراحان وب تبریز استفاده کنید. این تیم خدمات خود را در زمینه طراحی وب‌سایت به افراد علاقمند در نظر گرفته است که از جمله خدمات این تیم تخصصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره دادن به افراد برای راه‌اندازی یک سایت مناسب
  • قیمت‌های بسیار معقول برای راه‌اندازی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا دلخواه
  • ارائه خدمات برای هر گونه سایت ( فروشگاهی، شرکتی، خبری و غیره )
  • مشاوره و راهنمایی در زمینه سئو سایت در تبریز

برای آنکه بتوانید چنین خدماتی را دریافت کنید، کافی است که با استفاده از روش‌های قرار داده شده مانند شماره تماس یا فرم تماس با ما با مشاوران تیم تخصصی طرحان وب تبریز در ارتباط باشید تا در کمترین زمان به شما عزیزان مشاوره دهند.

جهت مشاهده خدمات و نمونه کارها پیشنهاد میکنیم به سایت مرکز طراحی سایت در تبریز به نشانی : https://datacss.ir مراجعه نمایید.

نوشته شده در آوریل 10, 2021 / 1,946 نمایش / کد مطلب : 16806

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 − = 28