مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

ارزش اولین توییت موسس توییتر به صورت NFT به ۲.۵ میلیون دلار رسید

شاید تا به حال راجع به حراج یک اثر هنری مثل تابلوی مونالیزا در بزرگترین حراجی های دنیا شنیده باشید ولی احتمالا حیرت خواهید کرد اگر این بار سخن از به حراج گذاشتن یک توئیت باشد. بله! درست شنیدید؛ یک توئیت… البته این توئیت یک اثر معمولی نیست بلکه نخستین توئیتی است که بنیانگذار توئیتر، جک دورسی، در سال ۲۰۰۶ میلادی منتشر کرده است. خُب، حالا موضوع هیجان انگیز شد… پس با ما همراه باشید تا ادامه ماجرا را بشنوید.

ارزش اولین توییت موسس توییتر به صورت NFT به ۲.۵ میلیون دلار رسید

موضوع از این قرار است که جک دورسی دست به اقدامی هیجان انگیز زده و بخشی از تاریخ تکنولوژی جهان را به فروش گذاشته است. حالا چرا ما آن را با حراجی اثر هنری مقایسه کردیم؟ چون این توئیت قرار است به صورت یک توکن غیر قابل تعویض یا همان NFT فروخته شود. وی توئیتش را بر روی پلتفرم Valuables به مزایده گذاشته و تا کنون هیچ یک از قیمت های پیشنهادی را نپذیرفته است. شاید باورکردنی نباشد ولی ارزش این توئیت تا الان به ۲٫۵ میلیون دلار رسیده است.

مالکیت توئیت به چه صورت است؟
بد نیست در ادامه دو موضوع را روشن کنیم. نخست اینکه مالکیتِ توئیت به چه صورت است و بعد از آن کمی راجع به NFT صحبت کنیم.
پس از اینکه جک دورسی بر روی قیمت توافق کند و این توئیت را به فروش برساند، دست خطی معتبر با امضای خودش به شخص خریدار می دهد و این توئیت در عین حال که مثل گذشته همانجا سر جای همیشگی اش و در دسترس همه مردم وجود دارد مالک جدیدی پیدا می کند. البته داستان کمی فراتر از این موضوع است.

ارزش اولین توییت موسس توییتر به صورت NFT به ۲.۵ میلیون دلار رسید

وقتی این توئیت به صورت NFT فروخته شود توکنی دیجیتال محسوب می شود که تنها کاربرِ دارای امضای ذکر شده می تواند به آن دسترسی داشته باشد. NFT ها توکن های دیجیتالی هستند که مالکیت و اعتبار کالاهای دیجیتال را مشخص می کنند. این نوع توکن ها در سیستم ذخیره سازی بلاک چین ذخیره می شوند و همانطور که می دانید این سیستم برای تراکنش های بیت کوین توسعه داده شده است. اینگونه توکن های غیر قابل معاوضه سرمایه‌ هایی محسوب می شوند که می ‌توانند حاوی اطلاعاتی با کاربردهای گوناگون و ارزشی غیر قابل پیش‌بینی باشند. بی دلیل نیست که تا کنون این همه بر روی نخستین توئیت ارزش گذاری شده است. بالاترین پیشنهاد یعنی رقم ۲٫۵ میلیون دلاری از سوی سینا استوی، مدیر عامل Bridge Oracle بوده است.

NFT یا توکن قابل معاوضه چیست؟
NFT (Non-Fungible Token) نوعی خاص از توکن های رمز نگاری است که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین گونه ای دارایی دیجیتالِ تکثیر نشدنی تولید می کند. این نوع توکن با سایر رمزارزهای شناخته شده تفاوت دارد و بیشتر با همان آثار هنری که مثالش را زدیم قابل فهم می شود. البته باید خاطر نشان کرد که NFT در صنایع مختلف وجود دارد و بیش از همه در صنعت گیمینگ و کلکسیون دیجیتال مطرح است. توکن های معاوضه نشدنی با استاندارد ERC-721 و بر بستر اتریوم ساخته می ‌شوند. با این حال در ۲۰۲۱ استفاده از توکن ‌های معاوضه نشدنی بر روی دیگر بلاک‌چین ‌ها از قبیل پروتکل BEP-721 بایننس اسمارت چین نیز شروع به توسعه کرد.

حمایت جک دورسی از سایر رمز ارزها
اقدام جدید جک دورسی جنبه دیگری دارد که شایان توجه است. وی تا پیش از این تنها حمایت خود را از بیت کوین اعلام کرده بود و همانطور که می دانید بیت کوین رمز ارزی قابل معاوضه است. وی حتی در برابر دیگر رمزارزهای قابل معاوضه مثل اتر(ETH) یا مونرو(XMR) و… نیز موضعی نداشت. با این حال اقدام به فروش نخستین توئیت این طراحِ نرام افزار آمریکایی و یکی از بهترین مدیران اجراییِ جهان، به شکل توکن های NFT رویه ای دیگر را به نمایش گذاشت و این توکن ها را بار دیگر در جهان مطرح ساخت.

مشخص نیست نخستین توئیت در تاریخ تکنولوژی جهان با چه قیمتی به فروش برسد ولی پس از آن دیگر نمی توان ارزشی برای آن متصور شد چرا که پا به اِشِلی جدید یعنی NFT ها خواهد گذاشت.

منبع : cnbc.com

نوشته شده در مارس 8, 2021 / 2,075 نمایش / کد مطلب : 16798

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

87 − 83 =