مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

آموزش نصب انواع اسکریپت ها

امروز برای شما کاربران عزیز وان اسکریپت آموزش نصب انواع اسکریپت بر روی هاست را آماده کرده ایم. سعی ما بر این بود که به ساده ترین روش ممکن آموزش را تهیه کنیم تا مشکلی برای شما پیش نیاید و به راحتی انواع اسکریپت ها را نصب کنید.

از آنجایی که نصب برخی اسکریپت ها مختلف می باشد و ممکن است تصب آن ها متفاوت تر از روال عادی باشد ما به چند نوع روش آموزش را نوشته ایم. اما در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل یا سوال در قسمت نظرات آن را مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%be%d8%aa-%d9%87%d8%a7

مواردی که شما برای شروع  نیاز دارید

۱- فایل اسکریپت: ابتدا باید فایل اسکریپت رو که معمولا به صورت فایل فشرده زیپ هست دانلود کنید … می توانید از اینجا اسکریپت مورد نظر خودتون رو دانلود کنید

۲- هاست: در صورت داشتن سی پنل می تونید از فایل منیجر اون استفاده کنید در غیر این صورت باید از نرم افزاری مثل CuteFTP Pro استفاده کنید.

آموزش کلی نصب اسکریپت

ابتدا فایل اسکریپتی که دانلود کرده اید را اکسترکت کنید و به دنبال فایلی به نام Readme.txt یا Install.txt یا مشابه اینها بگردید. پس از یافتن، فایل مربوطه را باز کنید و حتما خواهید دید که در این فایل مراحل نصب اسکریپت نوشته شده است. همانطور که گفتیم ما انواع روش ها را برای شما مثال می زنیم.

معمولا اسکریپت ها نیاز به یک پایگاه داده برای پردازش اطلاعات دارند که دیتابیس نامیده می شود اسکریپت ها از این نظر به ۲ دسته تقسیم می شوند:

۱- اسکریپت هایی که نیاز به دیتابیس یا پایگاه داده ندارند
۲- اسکریپت هایی که به دیتابیس نیاز دارند

سوال:
از کجا بفهمیم یک اسکریپت به دیتابیس نیاز دارد یا نه؟

پاسخ :
ساده ترین روش خواندن فایل راهنمای نصب اسکریپت هست (Readme.txt یا Install.txt)

اگر اسکریپت راهنما نداشت باید با فرض اینکه به دیتابیس نیاز ندارد آن را نصب کنیم و پس از باز کردن آدرس اگر اسکریپت به درستی کار کرد که مشخص است به دیتابیس نیاز نداشته اما اگر به خوبی کار نکرد و ارورهایی مشابه: Cannot Connect to database یا Database Error و… را نمایش داد متوجه می شویم که این سیستم نیاز به دیتابیس دارد.

یک روش دیگر هم این است که بعد از اکستراکت به دنبال فایلی به نام config بگردید و پس از باز کردن آن در صورتی که درون این فایل محلی برای نوشتن اطلاعات دیتابیس بود (اطلاعات دیتابیس شامل نام ، یوزر و پسورد دیتابیس) باید بفهمیم که ۱۰۰ % نیاز به دیتابیس دارد.

نصب اسکریپت های بدون نیاز به دیتابیس

نصب این گونه اسکریپت ها بسیار ساده است و فقط کافیست تمام فایل های اسکریپتی را که دانلود کرده اید داخل یک پوشه اکستراکت کنیم و با کمک فایل منیجر پوشه را روی هاست خود آپلود کنیم.

به طور مثال آدرس سایت ما www.OneScript.ir است و ما می خواهیم اسکریپت مترجم متن را که یک اسکریپت بدون نیاز به دیتابیس هست درون آدرس www.OneScript.ir/trs نصب کنیم.

ابتدا اسکریپت مترجم متن که یک فایل فشرده (Zip) هست را دانلود می کنیم سپس آن را درون یک پوشه به نام trs آپلود می کنیم و پوشه trs را درون هاست خود آپلود می کنیم. پس از پایان آپلود وارد آدرس www.OneScript.ir/trs می شویم و مشاهده می کنیم که اسکریپت به همین سادگی نصب شده است.

نصب اسکریپت های دیتابیس دار

برای نصب اسکریپت هایی که به دیتابیس نیاز دارند کمی کار مشکل تر می شود.

ابتدا درون پنل هاست خود یک دیتابیس می سازیم سپس برای دیتابیس یه یوزرنیم و پسورد تعریف می کنیم.

حال ما باید این دیتابیس ساخته شده را به اسکریپت مورد نظر متصل کنیم که بتواند از این پایگاه داده استفاده کند. برای این کار ما باید نام دیتابیسی که ساخته ایم به علاوه یوزر نیم و پسورد آن را در اسکریپت وارد کنیم. حتما سوال می کنید کجای اسکریپت؟

معمولا اکثر اسکریپت هایی که نیاز به دیتابیس دارند یک فایل به نام Config یا Connect دارند. شما برای اطمینان بیشتر به فایل راهنمای نصب اسکریپت مراجعه کنید در آنجا نوشته شده که اطلاعات دیتابیس را کجا باید وارد کنید. در هر صورت اسکریپت را درون یک پوشه اکستراکت کرده و فایل مربوطه که باید اطلاعات دیتابیس درونش وارد شود را با نوت پد یا نرم افزار مشابه باز کنید سپس دنبال گزینه هایی شبیه زیر می گردیم:

[php]</p>
<p style=”text-align: left;”><code><code>[‘dbname’] = ‘نام دیتابس را باید اینجا وارد کنید’
[‘username’] = ‘نام یوزر را اینجا وارد کنید’
</code></code></p>
<p style=”text-align: left;”><code><code>[‘password’] = ‘پسورد را اینجا وارد کنید'</code></code></p>
<p style=”text-align: left;”><code><code>[/php]

وقتی کدهای مشابه بالا را پیدا کردیم اطلاعات دیتابیسی را که ساخته ایم به ترتیب جلوی هرکدام بین ‘ ‘ می نویسیم. سپس فایل را ذخیره کرده و پوشه اسکریپت را روی هاست خود آپلود می کنیم.

حال با توجه به نوع اسکریپت دو راه می ماند یا پس از آپلود، اسکریپت اتوماتیک نصب شده و با وارد کردن آدرس کار می کند یا اینکه installer دارد و باید آن را نصب کنیم. درون فایل readme نوشته شده که اسکریت installer دارد یا نه! در صورت داشتن installer باید روش زیر عمل کنید.

فرض کنید آدرس سایت ما www.OneScript.ir است و می خواهیم اسکریپت آپلود سنتر عکس که یک اسکریپت دارای اسنیتالر است را در آدرس www.OneScript.ir/img نصب کنیم. ایتدا اسکریپت را دانلود می کنیم سپس یک دیتابیس می سازیم. فایل اسکریپت را درون پوشه ای به نام img اکستراکت می کنیم و فایل readme را می خوانیم. درون این راهنما نوشته شده که شما باید اطلاعات دیتابیس را درون فایل config.php وارد کنید. اطلاعات را وارد Config و پوشه را روی هاست خود آپلود می کنیم.

پس از آپلود سراغ فایل readme می رویم که نوشته شده برای نصب کامل اسکریپت باید پس از آپلود وارد آدرس www.OneScript.ir/img/install.php شوید. ما هم آدرس www.OneScript.ir/img/install.php را باز می کنیم و مشاهده می کنیم که یک صفحه نصب باز می شود که از ما یک سری اطلاعات می خواهد. با توجه به اسکریپت این اطلاعات فرق می کند! به طور مثال برای آپلود سنتر عکس این اطلاعات شامل تعیین یوزر نیم پسورد برای کنترل پنل مدیریت و تیتر سایت می باشد. اطلاعات خواسته شده را وارد می کنیم سپس روی ادامه نصب کلیک می کنیم. می بینیم جمله “نصب با موفقیت پایان یافت” ظاهر می شود. اسکریپت شما نصب شد!

نکته ۱: همیشه دقت کنید که پس از پایان نصب، فایل installer را برای امنیت بیشتر از روی هاست حذف کنید.

نکته ۲: بعضی از اسکریپت ها برای نصب نیاز به Import کردن یه سری اطلاعات روی دیتابیس دارند که این اطلاعات روی یک فایل با پسوند SQL ذخیره شده اند. شما باید پس از ساخت دیتابیس وارد phpMyAdmin شوید و روی دیتابیسی که ساخته اید از منو سمت چپ کلیک کنید سپس از تب های بالا روی گزینه Import کلیک کنید. در صفحه جدید Browse را بزنید و فایل sql مربوطه را انتخاب کنید سپس Go را بزنید و بقیه مراحل را طبق دستور عمل بالا انجام دهید.

برای این که بدانید اسکریپت نیاز به ایمپورت sql دارد یا نه به فایل راهنمای نصب اسکریپت مراجعه کنید یا درون فایل های اسکریپت دنبال فایل با پسوند sql بگردید اگر این فایل موجود بود اسکریپت نیاز به ایمپورت دارد.

نکته ۳:
دقت کنید که حتما یوزری را که برای دیتابیس ساخته اید روی دیتابیس Add کنید.

نوشته شده در اکتبر 17, 2016 / 3,306 نمایش / کد مطلب : 15751

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

53 − 49 =