مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

چه کسانی باید آزمایش بیماری‌های مقاربتی انجام دهند؟

بیماری های مقاربتی یا STD نوعی از بیماری‌های جدی هستند که ممکن است پس از رابطه جنسی محافظت نشده با فرد دارای عفونت بیماری جنسی ایجاد شود. علائم شایع STD شامل : خارش، ایجاد جوش‌های ریز و سوزش در اطراف ناحیه تناسلی است. در این مقاله در خصوص بیماری‌های مقاربتی و آزمایش‌های آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا در خصوص این بیماری‌ها مهم بیشتر بدانید.

آشنایی با بیماری‌های مقاربتی

بیماری‌های مقاربتی که معمولاً STD نامیده می‌شوند؛ ناشی از ابتلا به عفونت یا ویروس‌هایی هستند که از طریق فعالیت‌های جنسی مانند: تماس‌های دهان، مقعد، واژن یا آلت تناسلی منتقل می‌‌شود. زمانی که از هر طریق با افراد مبتلا، فعالیت‌های جنسی داشته باشید به STD مبتلا می‌شوید. STD‌ها بیماری‌های جدی هستند که نیاز به انجام آزمایش و درمان جدی دارند. تعدادی از این ویروس‌ها مانند ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) بدون درمان جدی قابل درمان نیست و روند زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بهتر است بدانید که هزینه آزمایش بیماری‌های مقاربتی از چکاپ کامل کمتر است و از این رو می‌توانید این آزمایشات را تحت پوشش بیمه پایه  و تکمیلی با هزینه‌ای بسیار پایین انجام دهید.
در صورت عدم توجه به انجام آزمایش و درمان، برخی از بیماری‌های مقاربتی می‌توانند سبب بروز مشکلات و  جدی مانند: کم بینایی، نقایص مادرزادی، آسیب‌های مغزی، ناباروری و حتی مرگ شوند. خوشبختانه اکثر بیماری‌های جنسی تا حدی قابل درمان هستند. انجام آزمایش‌ بیماری‌های مقاربتی می‌تواند به افراد مبتلا در تشخیص و درمان کمک کرده و از عوارض جدی بلند مدت جلوگیری کند.

علائم بیماری‌های مقاربتی چیست؟
بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های مقاربتی ممکن است هیچگونه علائم ملموسی نداشته باشند. به هر حال توصیه می‌شود اگر در حال حاضر از نظر جنسی فعال هستید، آزمایش مقاربتی دهید. زیرا همانطور که اشاره شد ممکن است بدون اینکه متوجه باشید مبتلا به STD باشید و آن را به شریک جنسی خود منتقل کنید. غربالگری سوزاک و کلامیدیا جز غربالگری‌هایی هستند که انجام آن به افراد کمتر از ۲۵ سال و فعال از نظر جنسی توصیه می‌شود.
علائم ابتلا به بیماری‌های مقاربتی شامل موارد زیر است:

علائم مربوط به اندام تناسلی: (برخی بیماران ممکن است هیچگونه از علائم زیر را نداشته باشند)

  • وجود هرگونه جوش، زخم یا زگیل روی آلت تناسلی، واژن، دهان یا مقعد یا نواحی نزدیک این قسمت‌ها
  • تورم ، خارش زیاد و یا قرمزی در آلت تناسلی یا واژن و نواحی اطراف آن
  • ترشحات غیر طبیعی از آلت تناسلی
  • ترشحات غیر طبیعی از واژن که بوی بدی دارند و همچنین سبب سوزش می‌شوند
  • رنگ و مقدار غیرطبیعی ترشحات از واژن
  • خونریزی واژینال و یا لکه بینی که ناشی از قاعدگی نیست
  • رابطه جنسی دردناک

سایر علائم ابتلا به این بیماری شامل:

  • بثورات پوستی
  • کاهش وزن غیر طبیعی، اسهال زیاد و تعریق شبانه
  • تب، درد بدن و لرز
  • زردی پوست(زردی پوست و سفیدی چشم)
  • ادرار دردناک یا تکرر ادرار
  • آزمایشات بیماری‌های مقاربتی چیست؟
  • نوع آزمایش STD تجویز شده بستگی به نوع بیماری شما دارد. پزشک شما احتمالا در خصوص آزمایش و شرایطی که لازم است رعایت کنید شما صحبت خواهد کرد.

تست‎های مربوط به STD شامل:

  • آزمایش ادرار
  • نمونه گیری با سوآپ و بررسی میکروسکوپی نمونه
  • آزمایش خون
  • معاینه مستقیم ناحیه تناسلی
  • آزمایش نمونه گیری از زخم‌ ناحیه تناسلی
  • آزمایش ترشحات یا نمونه‌های سلولی از قسمت‌های مختلف بدن (واژن، مجرای ادرار، دهانه رحم، آلت تناسلی، مقعد یا گلو)
  • تست ویروس پاپیلوم انسانی (HPV): سوآپ را برای یافتن ماده ژنتیکی (DNA یا mRNA) ویروس وارد واژن می‌کنند.
  • آزمایش سیفلیس: سوآپ را به محل عفونت وارد می‌کنند تا آنتی بادی‌های تولید شده توسط بدن در پاسخ به عفونت را آزمایش کنند.
  • آزمایش HIV: نمونه خون یا نمونه مایع دهانی را برای بررسی وجود آنتی ژن و یا آنتی بادی‌های تولید شده در پاسخ به عفونت آزمایش می‌کنند.
  • آزمایش تریکوموناس: نمونه ادرار یا ترشحات واژن را برای بررسی وجود DNA ویروس تریکوموناس آزمایش می‌کنند.

اگر تشخیص داده شد که به بیماری‌های مقاربتی مبتلا هستید احساس خجالت نکنید. ابتلا به بیماری‌های مقاربتی ممکن است برای هر شخصی رخ دهد. در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به این گونه بیماری‌ها مبتلا هستند. طبق برآوردهای سازمان بهداشت جهانی یا WHO اکثر مردم حداقل یک بار در طول زندگی خود به STD مبتلا می‌شوند.
چه زمانی باید آزمایشات بیماری مقاربتی انجام شود؟
پزشکان توصیه می‌کنند که افراد  بالای ۲۵ سال فعال از نظر جنسی سالانه غربالگری‌های مربوط به بیماری‌های جنسی را انجام دهند. همچنین اگر فرد زیر ۲۵ هستید اما از نظر جنسی نیز فعالیت دارید در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی هستید. اکثر آزمایش‌ها می‌توانند عفونت را در عرض ۵ روز تا ۲ هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس تشخیص دهند. تعدادی از آزمایش‌های مقاربتی بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض ویروس نتایج را نشان می‌دهند، اما بسیاری دیگر ۲ هفته بعد از ابتلا، که ویروس تقسیم شده و به تعداد کافی رسیده، نتایج را نشان می‌دهند. علائم سوزاک معمولاً از ۱ روز تا ۲ هفته پس از مواجهه ابتدایی ظاهر می‌شوند.
تفسیر آزمایشات بیماری های مقاربتی چیست؟
آزمایش بیماری‌‌های مقاربتی ممکن است نتایجی را مانند: “واکنشی”، “تشخیص داده نشده”، “غیر واکنشی” و “منفی” نشان دهد. تمام این نتایج به این معنا است که STD در بدن شما شناسایی نشده است. در مقابل نتیجه “مثبت” به این معناست که آثار ویروس در بدن شما مشاهده شده است.
هزینه آزمایش بیماری‌های مقاربتی
آزمایشات مقاربتی شامل تست‌های مختلفی مانند: سیفلیس، HIV، هپاتیت B و هپاتیت C می‌شود. هزینه آزمایش بیماری‌های مقاربتی یا توجه به تعداد آزمایشات می‌تواند متفاوت باشد اما خبر خوب اینکه می‌توانید از خدمات بیمه پایه و تکمیلی برای انجام آزمایشات خون مربوط به بیماری‌های مقاربتی بهره‌مند شوید.

هومکا و انجام آزمایشات بیماری های مقاربتی در منزل!
اگر در حال حاضر از نظر جنسی فعال هستید، انجام آزمایش STD یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای محافظت از سلامت خود انجام دهید. انجام این آزمایش‌ها بسیار مهم است. در صورتی که به این بیماری‌ها مبتلا باشید، ممکن است به راحتی به شریک جنسی خود انتقال دهید. اگر راحت نیستید که با پزشک خود از در مورد بیماری‌های مقاربتی صحبت کنید، کلینیک و مراکز درمانی زیادی وجود دارند که اینگونه آزمایش‌ها را به صورت محرمانه و رایگان انجام می‌دهند. توصیه می‌کنیم در صورتی که مشکوک به ابتلا به بیماری هستید حتما آزمایش بیماری‌های مقاربتی STD را انجام دهید.

پیشنهاد ما این است که از خدمات انجام آزمایش در منزل شرکت هومکا استفاده کنید. شرکت هومکا با بهره‌گیری از بهترین متخصصان، خدمات آزمایش در منزل را به همه ساکنین استان تهران و سایر شهرهای کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قزوین، اهواز، و رشت ارائه می‌دهد. برای رزرو خدمات آزمایش در منزل تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس گرفته یا به وبسایت هومکا به نشانی www.homeca.ir مراجعه فرمایید.

نوشته شده در آگوست 29, 2022 / 1,012 نمایش / کد مطلب : 16958

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

44 − = 38