مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

مدیریت ابزارک ها در وردپرس

ابزارک ها یکی از بهترین امکانات یک قالب وردپرس هستند.همه ما می دانیم که حضورشان واجب است اما بعضی مواقع نیازی به حضورشان نمی بینیم .مثلا ابزارک دیدگاه ها در صفحه بلاگ نمی خواهیم نمایش داده شود.خب در چنین شرایطی حذفش می کنیم اما بعضی ابزارک ها شرایط متفاوتی دارند.یعنی دوست داریم در یک صفحه خاص نمایش داده شوند ولی در صفحات دیگر نمایش داده نشوند.

vtqd8yeo

به نظر شما راه حل چیست؟

ما امروز می خواهیم افزونه ای که دارای (۳۰۰۰۰۰ نسخه فعال و کسب نمره ۴٫۹ از ۵) مخصوص مدیریت ابزارک ها معرفی کنیم که بتواند اختیارات ما را در استفاده به جا از ابزارک ها را بیشتر کند.این افزونه وردپرسی رایگان بسیار ساده عمل می کند.شما در کار با این افزونه نیاز کمی به دانش کد نویسی دارید ولی نگران نباشید با استفاده از مثال هایی که در آخر همین مقاله گذاشته ایم به راحتی کار با این افزونه را در وردپرس یاد می گیرید. پس اگر شما هم نیازمند مدیریت ابزارک های خود هستید و تا امروز فکرتان درگیر چنین موضوعی بوده به شما پیشنهاد میکنم مطلب آموزش وردپرس امروز را همراه ما دنبال کنید تا بتوانید از این پس ابزارک های سایت خود را در محل هایی که می خواهید به نمایش بگذارید.

افزونه Widget Logic

elq1mgxg

این افزونه این امکان را به شما می دهد که با استفاده از تگ های شرطی وردپرس(WP’s conditional tags) بتوانید در مورد نمایش ابزارک ها در سایتتان تصمیم بگیرید.این افزونه پس از نصب یک فیلد کنترلی به نام Widget logic به هر یک از ابزارک های قالب شما اضافه می کند که شما در این فیلد می توانید صفحاتی که می خواهید ابزارک در آن نمایش داده شود را مشخص کنید.همچنین یک آپشن دیگر به نام فیلتر widget_content را در اختیار شما قرار می دهد که شما با استفاده از این آپشن می توانید کدهای HTML ابزارک ها را برای زیباتر شدن سایتتان تغییر دهید.

فعال سازی

افزونه را در پنل وردپرس نصب می کنیم .پس از نصب افزونه ،به صورت خودکار تغییرات در صفحه ابزارک ها توسط افزونه انجام می شود و فیلد Widget logic به ابزارک ها نیز اضافه می شود. علاوه بر فیلد Widget logic در پایین صفحه ادمین ابزارک ها سه آپشن جدید توسط این افزونه ایجاد می شوند.این آپشن ها برای افراد حرفه ای در کدنویسی در وردپرس مناسب است . در ادامه این سه آپشن را شرح می دهیم.

jjv6tm6g

4pi6an6v

ابزارک-ها ‹ همیار — وردپرس فارسی ا_2بزارک-ها ‹ همیار — وردپرس فارسی

 

widget_content filter :

این گزینه به شما در بهتر کردن خروجی متن ابزارک ها کمک می کند.برای استفاده از این آپشن شما باید توانایی نوشتنWP filter را داشته باشید .

wp_reset_query:

شما مشکلاتی را که به خاطر استفاده اشتباه از conditional tags در وردپرستون ایجاد شده است را توسط این آپشن می توانید از بین ببرید.مثلا برای صفحه خانه is_home درست نیست و این معمولا توسطquick wp_reset_query() قبل از صدا زدن ابزارک قابل رفع است.

Load logic:

این گزینه به شما کمک می کند تا در مورد زمان بارگزاری ابزارک ها در سایتتان تصمیم بگیرید.

مثال هایی از تگ های شرطی وردپرس برای استفاده در این افزونه

در این مثال ها شما می توانید یاد بگیرید که چه کدهایی را می توانید در فیلد Widget logic قرار دهید.البته این شروع کار است و با تلاش و پشتکار هر روز تسلط شما در کار با این افزونه بیشتر می شود.

is_home() —  فقط ابزارک را در صفحه اول نمایش بده

!is_page('about') — در همه صفحات به جز صفحه داخل پرانتز نمایش بده

!is_user_logged_in() — زمانی نشان بده که کاربر ورود نکرده باشد

is_category(array(5,9,10,11)) — دسته صفحات دارای یکی از شناسه هایی داخل پرانتز باشد

is_single() && in_category('baked-goods') — پست تنهایی که دسته اش نام دسته داخل پرانتز باشد

current_user_can('level_10') – ابزارک فقط برای ادمین نمایش داده شود

strpos($_SERVER['HTTP_REFERER'], "google.com")!=false — زمانی ابزارک را نمایش بده که از سرچ گوگل وارد سایت شما شود

is_category() && in_array($cat, get_term_children( 5, 'category')) — دسته صفحه ای که فرزند دسته ۵ باشد

global $post; return (in_array(77,get_post_ancestors($post))); — صفحه وردپرسی که فرزند صفحه ۷۷ باشد

global $post; return (is_page('home') || ($post->post_parent=="13")); –صفحه خانگی و یازمانی که صفحه فرزند صفحه ۱۳ باشد

شما مانند تصویر کدهای مد نظرتان را در فیلد Widget logic ابزارک دلخواهتان قرار دهید و بدین ترتیب نسبت به نحوه فعالیت ابزارک ها تصمیم بگیرید.

0h4qfg3z

جمع بندی!

ما امروز افزونه Widget Logic را خدمت شما معرفی کردیم،این افزونه امکان کنترل ابزارک ها با استفاده از تگ های شرطی وردپرس(WP’s conditional tags) را به شما می دهد.شما در استفاده از این افزونه نیاز به دانش استفاده از تگ های شرطی وردپرس را خواهید داشت که ما سعی کردیم با قرار دادن مثال هایی در آخر مقاله شما را با آنها آشنا کنیم.

نوشته شده در فوریه 25, 2016 / 2,638 نمایش / کد مطلب : 13063

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

79 − 78 =