مرجع دانلود اسکریپت

وان اسکریپت | اولین مرجع دانلود رایگان اسکریپت در ایران

خرید هاست
تبلیغات
تبلیغات

درخواست شما

اگـر به دنبال قالب و اسکریپت یا هر مطلب دیگری هستید و آن را پیدا نکرده اید ، می توانید درخواست خود را به تیم وان اسـکریپت ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان مطلب مورد نظر شما در سایت قـرار گیرد ! وان اسـکریپت همچنان به دنبال ارائه خدمــاتی با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

ساخت وب‌سایت چند فروشندگی و مارکت پلیس با وردپرس

مارکت پلیس‌ها یا وب سایت‌های چندفروشندگی چیزی شبیه بازار‌های فیزیکی هستند، که تعداد زیادی از فروشنده‌ها را درخود جمع می‌کنند. به‌این‌ترتیب افراد می‌توانند کالاهای مختلف خود را از طریق اینوب‌سایت‌ها به فروش برسانند.
در سال ۲۰۱۹ بیش از نیمی ‌از فروش آنلاین ازطریق پلتفرم‌های آنلاین مارکت پلیس انجام‌شده است. بر اساس گزارش iBe،فروش مارکت پلیس‌ها تا سال ۲۰۲۴ از ۷ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.
بنابراین این وب‌سایت‌ها می‌توانند یک سرمایه‌گذاری تجاری سودآور باشند.
وب سایت‌هایی از قبیل آمازون، ebay و حتی دیجی کالا نمونه‌های موفق از مارکتپلیس‌ها هستند.
مارکت پلیس‌ها نیز زیرمجموعه‌ای از وب سایت‌های فروشگاهی وردپرس هستند که می‌توان با استفاده از افزونه‌های وردپرسی فروشگاه ساز بدون نیاز به توسعه‌دهنده وب آن‌ها را راه‌اندازی کرد.
در این مطلب قصد داریم درمورد راهکارهای راه‌اندازی مارکت پلیس‌ها صحبت کنیم. اما قبل از آن بهتر است این وب‌سایت‌ها را به شکلی دقیق‌تر معرفی کنیم.

مارکت پلیس چیست؟

برای راه‌اندازی وب سایت‌هاقبل از هر چیز باید به‌طور دقیق در مورد ویژگی‌های آن‌ها آگاهی داشته باشید. مارکت پلیس‌ها نوعی پلتفرم آنلاین هستند. این پلتفرم چیزی شبیه‌ هایپرمارکت است که مکانیبرای جمع‌آوری مجموعه‌ای از محصولات از فروشندگان مختلف است. اگر یک مارکت پلیسموفق داشته باشید، فروشندگان زیادی هستند که برای فروش کالاهای خود به شما مراجعهمی‌کنند. از طرف دیگر خریداران نیز بیشتر تمایل دارند تا از این وب‌سایت‌هاخریداری کنند. چون می‌دانند که مجموعه‌ای از اقلام در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

  انواع مارکت پلیس‌ها

مارکت پلیس‌ها از دو عنصراصلی فروشنده و خریدار تشکیل می‌شود. مدیریت نوع ارتباط میان این دو مارکت پلیس‌هارا به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌کند. بر اساس مدل فروش مارکت پلیس‌ها به سه دسته

اصلی زیر تقسیم‌بندی می‌شوند

  • C2C (مشتری – مشتری)
  • B2C (بیزینس – مشتری)
  • B2B (بیزینس – بیزینس)

هر یک از این دسته‌ها درمورد یک مدل خاص فروش صحبت می‌کنند. درروش C2C هر دو طرف افرادی هستند که در شرایط مساوی با یکدیگر تعامل دارند
در مارکت پلیس‌هایB2C  افراد می‌توانند مشتری باشند، اما این کارآفرین‌ها هستند کهنقش فروشنده یا تامین کننده را اجرا می‌کنند.
در نهایت در مدل B2B  این کارآفرینان هستند که هر دو نقش خریدار و تامین کننده را ایفا می‌کنند

روش‌های طراحی وبسایت مارکت پلیس

مارکت پلیس نوعی از وب سایت‌های فروشگاهی است که برای راه اندازی آن باید اصول راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی را رعایت کرد.
برای راه اندازی یک مارکت پلیس حتما لازم نیست یک برنامه نویسی و توسعه دهنده وب باشید شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های مختلف مارکت پلیس خود را راه اندازی کنید.
البته استفاده از دانش برنامه‌نویسی و طراحی وب سایت امکان راه اندازی یک مارکت پلیس منحصر به فرد را ایجاد می‌کند.
این فرآیند اگرچه زمان بر و هزینه بر است اما برای افرادی که می‌خواهند یک کسب و کار بزرگ راه‌اندازی کنند، لازم و ضروری است.
برای راه اندازی، اول به یک وب سایت فروشگاهی نیاز دارید. بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس، ووکامرس است که در میان کاربران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.
ترکیب این افزونه با افزونه‌های مربوط به فروشگاه‌های مارکت پلیس می‌تواند وب سایت شما را برای این کار آماده کند.
پس از انتخاب نام دامنه، خرید ‌هاست و انتخاب قالب مناسب برای وب سایت خود، می‌توانید افزونه‌های مرتبط با مارکت پلیس‌ها  و سایر افزونه های وردپرسی مورد نیاز را نصب کنید.

افزونه‌ مناسب برای مارکت پلیس‌ها

افزونه دکان یکی از عناصر اساسی برای راه اندازی وب سایت‌های چند فروشنده است. این افزونه وردپرس در کنار ووکامرس به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت مارکت پلیس خود را راه اندازی کنید. افزونه دکان دو نسخه رایگان و پرو دارد. نسخه رایگان امکانات و ویژگی‌های پایه و نسخه پرو امکانات پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
به کمک این افزونه وب سایت شما قابلیت نمایش محصولات فروشندگان مختلف را خواهد داشت.

اما قبل از نصب این افزونه باید مطمئن شوید که قالب وردپرسی شما با این افزونه سازگار است. برای نصب این

افزونه به پیش نیاز‌های زیر نیاز دارید:

  • نسخه ‏PHP5.6 یا بالاتر
  • MySQL5.6 یا بالاتر
  • وردپرس ۴٫۹٫۰ و یا بالاتر
  • پلاگین WooCommerce  نسخه ۳٫۳ یا بالاتر

پس از نصب افزونه دکان، افراد مختلف می‌توانند شخصات خود را در وب سایت شما وارد کنند و محصولات خود را به عنوان فروشنده

بفروشند. افزونه دکان یک صفحه داشبورد ویژه بصری را برای کاربر نمایش می‌دهد که در آن هر فروشنده می‌تواند محصول خود را به سادگی اضافه و مدیریت کند. به علاوه دکان قابلیت اتصال با شبکه‌های اجتماعی را نیز دارد و می‌تواند ارتباط و تعامل با مشتریان را بهبود
دهد.

در کنار همه این‌ها افزونه دکان قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند سئوی وب سایت شما را نیز بهبود دهد. امکان اضافه کردن کلمات کلیدی، نوشتن توضیحات متا و تعیین عنوان سئو از جمله این ویژگی‌هاست.

ویژگی‌های افزونه دکان

افزونه دکان عنوان یکی از پرفروش‌ترین افزونه‌های وردپرسی مارکت پلیس دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است. این
ویژگی‌ها عبارتند از:

  • داشبورد فروشندگان با امکانات بسیار زیاد
  • گزارش کامل فروش محصولات
  • سیستم امتیاز دهی و مدیریت نظرات محصولات
  • بهروز رسانی منظم و هماهنگ با فروشگاه ساز ووکامرس
  • مستندات کامل ارائه شده توسط توسعه دهنده
  • سیستم پرداخت پورسانت‌ها
  • هزینه حمل و نقل اختصاصی
  • گزارش‌های مربوط به فروش سفارشات
  • تنظیماتو صفحه اختصاصی فروشگاه
  • کدهای کوتاه صفحه افزونه‌ها
  • سیستم ارسال اعلان و اطلاع رسانی

افزونه دیجیتس

یکی از مشکلات قالب‌های فروشگاهی ووکامرس نبود امکان ثبت نام با موبایل است. با توجه به اینکه بیشتر کاربران اینترنت از تلفن همراه برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، نصب افزونه دیجیتس بر روی وب سایت فروشگاهی لازم و ضروری است.سایت‌های مارکت پلیس نیز به عنوان نوعی از وب سایت‌های
فروشگاهی به این افزونه نیازمندند. با نصب این افزونه کاربران می‌توانند فقط با یک شماره موبایل ثبت نام کنند. به این ترتیب حتی نیاز به ایجاد رمز عبور نیست و برای ثبت نام و ورود از طریق رمز عبور یکبار مصرف فرستاده شده به همین شماره موبایل میتوانند اقدام کنند.

 جمع بندی
وب سایت‌های مارکت پلیس این روزها سهم عمده‌ای از خرید و فروش‌های آنلاین را در سرتاسر جهان به خود اختصاص می‌دهند.

بنابراین راه اندازی یک وب سایت مارکت پلیس می‌تواند سرمایه گذاری خوبی باشد، به شرط آنکه با دقت و با برنامه ریزی عمل کنید. برای راه اندازی چنین وب سایت‌هایی حتما لازم نیست توسعه دهنده یا برنامه نویس باشید. مانند سایر وب سایت‌ها برای شروع می‌توانید شخصاً اقدام کنید.

البته امکان طراحی و برنامه نویسی برای یک وب سایت اختصاصی هم وجود دارد اما این کار قطعاً بسیار هزینه‌بر است

و برای شروع توصیه نمی‌شود.

نوشته شده در ژوئن 2, 2022 / 1,250 نمایش / کد مطلب : 16911

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =